Канадска компания проектира влакове, развиващи до 1000 километра в час
Канадска компания иска да се включи в битката на пазара за превози с високоскоростни влакове. Базираната в Торонто TransPod наскоро разкри плановете си за изграждане на FluxJet - напълно електрическа транспортна система, която е хибрид между самолет и влак.
Проектът включва 25-метрови влакове, левитиращи върху магнитно поле, които ще превозват пътници с приблизително 1000 километра в час.
Това е по-бързо от търговски самолет и приблизително три пъти по-бързо от повечето високоскоростни влакове, като едно от основните предимства на FluxJet е, че въглеродните му емисии са нулеви емисии. Системата ще разчита на „безконтактно предаване на енергия“, при което влакът ще черпи мощност от съществуващата електрическа мрежа чрез магнитни полета, разкриват от компанията.
Аеродинамичният дизайн на левитиращия влак има за цел да намали триенето. Компанията публикува видео, показващо процеса на проектиране на FluxJet, включително бърз поглед върху това как работи технологията.
От TransPod твърдят, че цената за пътуващите с FluxJet ще бъде с 44% по-ниска от цената на самолетен билет. Като начало компанията планира да изгради почти 200 мили мрежа от вакуумни тръби между канадските градове Едмънтън и Калгари.
Предижда се влаковете да тръгват на всеки две минути и да превозват до 54 пътници и 10 тона товар при всяко пътуване. Пътуването от 175 мили между двата града ще отнема само 45 минути.
Лошата новина е, че дори и в най-оптимистичния вариант строителството на транзитната система ще започне най-рано през 2027 година и ще струва много пари.
През март TransPod набра 550 милиона долара финансиране от британските инвеститори Broughton Capital Group и китайската държавна China-East Resources Import & Export Co. С тези средства към момента се финансират текущи изследвания и разработки, както и планове за изграждане на тестова писта и провеждане на високотехнологични проекти.
Компанията казва, че иска да започне строителството на междуградската линия FluxJet до 2027 г. Очаква се проектът в крайна сметка да струва 18 милиарда долара, което означава, че ще трябва да привлече много свежи капитали, независимо дали от частни инвеститори или от държавата.
TransPod твърди, че разходите ще си заслужават, предвиждайки, че изграждането на системата FluxJet ще създаде до 140 000 работни места и ще добави 19.2 милиарда долара към брутния вътрешен продукт на района. Системата ще намали емисиите на въглероден диоксид с 636 000 тона годишно.
Virgin Hyperloop One на Ричард Брансън също обяви планове за подобна свръхсокоскоростна влакова система, предназначена да превозва хора със скорост до 1220 километра в час. Прототипните плаващи капсули на Virgin до момента са достигнали приблизително 390 километра в час при тестовете, но наскоро компанията съкрати 111 служители, като обяви, че ще се фокусира отново върху транспортирането на товари вместо на хора.
The Boring Company на Илон Мъск пък копае подземни тунели в Лос Анджелис и Лас Вегас от години, надявайки се в крайна сметка да ги напълни с високоскоростните транспортни системи Hyperloop, които ще придвижват пътнически капсули със скорости над 960 километра в час.