Погрешните схващания за милениалите - лекомислени и разсипници
През последните години циркулират много погрешни схващания и генерални обобщения за това, че милениалите са небрежни по отношение на финансовите си навици. Това поколение е критикувано, че харчи с лека ръка пари за лате, тостове с авокадо, изживявания в Instagram и че спестява твърде малко, което кара много бейби бумъри, родените между 1946 и 1964 г., да твърдят, че милениалите не ценят парите. Милениалите също са обвинявани, че се страхуват да инвестират или да поемат дългосрочни финансови ангажименти, пише Дийпти Наир от The National News.
Според нея това не отразява истината. Близо два милиарда души, родени между 1981 и 1996 г. отглеждат деца, градят кариера, купуват домове, развиват бизнес и са сериозна икономическа сила.
Половината от милениалите, интервюирани от инвестиционния мениджър Natixis миналата година, споделят, че имат няколко източници на приходи. 78% посочват работата си, 31% се позовават на притежаване на бизнес/самостоятелна заетост, 37% изтъкват инвестиции, а 17% - издръжка или наследство.
Тъй като по-възрастните милениали започват да навършват 40 години, е време останалият свят да премахне клишетата и да приеме финансовите истини за това поколение. Като милениум, Дийпти Наир иска да развенчае някои от стереотипите за поколение й.
Милениалите нямат фонд за спешни случаи
Пандемията от Covid-19 ме накара да осъзная колко важна е финансовата сигурност, след като останах без работа през януари 2020 г., споделя Наир. Тя разбира, че не може да продължи напред без бюджет и започва да спестява. Създава фонд за спешни случаи.
Спешният фонд са заделени пари за неочаквани финансови ангажименти, като спешна медицинска помощ, загуба на работа или непланиран ремонт на кола или дом. Обикновено той се равнява на сума, която покрива от три до шест месеца от вашите разходи.
Милениалите не искат да купуват дом
Създаването на дом е била една от целите на много поколения. Днес битува митът, че миленалите отказват да купуват жилище.
Ако милениалите бяха отговорни към парите си и спрат да харчат за препечен хляб с авокадо, биха могли да си купят дом, казват критиците.
Реалната причина за възникването на ина са високите цени на имотите и лихвените проценти по ипотечните кредити. Те са бариерата пред милениалите.
Купих инвестиционен имот в родната си страна през 2013 г. Взех личен заем от ОАЕ, за да финансирам покупката и вече е напълно изплатен. Апартаментът ми е даден под наем от момента на купуването му, споделя Наир.
Много от нейните приятели също искат да си купят жилище. В момента те спестяват за първоначалната вноска.
Милениалите разчитат на родителите си, за да купят къща
Това в известна степен е истина. Много хора от това поколение разчитат на финансова подкрепа от страна на родителите си, за да купят първия си дом.
Проучване от 2018 г. на компанията за финансови услуги Legal & General установи, че 43% от хората под 35 години са получили помощ от родители или членове на семейството, когато са закупили дом. Милениалите са обременени с непропорционално високи нива на дългове по студентски заеми и също така са изправени пред високи разходи за наем, които поставят мечтата да притежават дом извън обсега, според доклад на базирания във Вашингтон Urban Institute.
Милениалите постоянно сменят работата си
Много хора от това поколение започнаха първите си стъпки в кариерното развитие в нестабилни времена - световната финансова криза от 2008 до 2009 г. Тогава пазарът на труда беше труден.
С други думи, първият им опит е свързан с несигурност на работното място.
Проучване на Zapier сред 1038 респонденти в САЩ през 2020 г. установи, че милениумите и поколението Z планират да останат на работните си места съответно 10 години и шест години.
Милениалите жертват дългосрочните си цели заради придобивка сега
Друго често срещано разбиране за милениалите е, че те се колебаят да вложат спестяванията си в дългосрочни инвестиции.
Инвестирам във фиксирани депозити, злато, борсово търгувани фондове и животозастрахователни схеми на редовни интервали. Въпреки това, аз също давам приоритет на разходите за преживявания като пътуване и специални поводи, за да се почерпя за усилената работа, казва Наир.
По думите й, милениалите спестяват значително повече за пенсиониране, отколкото бейби бумърите. Това се потвърждава от проучване от април на компанията за финансови услуги Charles Schwab.
Милениалите са по-склонни да използват спестяванията си, за да постигнат мечтания начин на живот и да преследват страстите си след като се пенсионират, докато хората от бейби бума и поколението X се стремят да продължат да трупат богатство през годините на пенсиониране, установи проучването.
61% от милениалите ще дадат приоритет на пътуването по време на пенсиониране, като само 48% се очаква да притежават дом след пенсиониране, според Чарлз Шваб.
Ние, поколението на хилядолетието, не сме небрежни към парите си – просто нашите приоритети за харчене са различни в сравнение с тези на по-ранните поколения, казва в заключение Дийпти Наир.