Karavani.bg привлече 50 000 евро от фонд за рискови инвестиции
Онлайн платформата за резервация на каравани Karavani.bg привлече 50 000 евро от Фонда за рискови инвестиции Innovation Capital, съобщиха от платформата.
Karavani.bg ще вложи средствата в надграждане на технологията и услугите, които предлага. Така всеки собственик или инвеститор ще разполага с още по-гъвкави възможности за управление на резервациите си, без значение от техния брой или от мястото, на което се намира, съобщават още от стартъп компанията.
Интересът към онлайн наемането е 3,5 пъти повече спрямо миналия сезон.
Според инвеститорите причините за бързия ръст на развитие на Karavani.bg в последната една година са няколко - увеличеният интерес към алтернативните туристически преживявания сред природата след
Covid-19 кризата, както и екипът, и партньорствата, които стартъпът си осигури в последните месеци.
Компанията отваря възможност за инвестиции както за бизнес ангели, така и за хора, които споделят същата визия. През ноември възможностите ще бъдат представени пред потенциални инвеститори в серия от събития в София, като всеки желаещ ще може да инвестира сума от минимум 1500 евро, срещу която ще получи дял в българската платформа за онлайн отдаване на каравани под наем.
Плановете на Karavani.bg са свързани с развитие на бранда на Балканите, увеличаване на възможностите за B2B приходи и потенциалните възможности за нови бизнес модели.
Друга част от развитието за сезон 2023 г. е навлизане на пазарите в Румъния и Гърция, което ще увеличи многократно бизнеса на платформата. Българската компания вече е в процес на изграждане на партньорства със седем от големите къмпинги в южната ни съседка, както и с най-популярната платформа за каравани и кемпери в Румъния.
„Наясно сме, че къмпинг туризмът е много по-развит в Западна и Централна Европа и тук, в България, все още имаме догонваща позиция въпреки сериозно увеличаващото се търсене“, , коментира основателят на Karavani.bg Николай Неков.
„Смея да твърдя обаче, че през последната година успяхме да изиграем роля в отварянето на пазара към всички, а потенциалът в сегмента е много висок. През нашата платформа всеки може да е собственик на малък обект и това да му носи печалба. Нещо повече, вече работим с най-новите къмпинги в страната и помагаме за създаването на нови пространства и подобряването на съществуващи, които предоставят преживяване на най-високо ниво – от разположението през удобствата до санитарните условия”, казва още Неков.
Karavani.bg стартира комерсиално през 2021 г., когато бележи много добър летен сезон. През тази година успехът е още по-голям. Платформата беше значително подобрена като удобство, функционалности и достъпност както за почиващите, така и за собствениците на обекти. Предложенията за настаняване отбелязаха ръст от пет пъти и вече са над 165, като към караваните вече се предлагат още бунгала, куполни къщи, кемпери и палатки. Аудиторията на платформата вече е близо 100 000 души.
„Работихме успешно с над 70 собственици на каравани и им помогнахме да развият предлагането си, да достигнат до повече хора чрез нашите реклами и да имат повече резервации. Едновременно с това, улеснихме над 1250 души в намирането на място за къмпинг почивка това лято“, казва още Николай Неков, който стои зад визията на бизнес модела на платформата.
Като собственик на каравани през в годините Неков се изправял пред редица предизвикателства на къмпингуването. Това стои и в основата на старта на платформата – идеята да улесни клиентите и да подобри услугите, които предлага за собствените си каравани, но в последствие открива нуждата от лесна, бърза и ясна комуникация между търсещите и предлагащите.
Стартъпът е отворен да предостави експертизата си и на собственици или инвеститори, които искат да развиват нови къмпинги или да подобрят условията на настоящи.