Онлайн платформата за резервация на каравани Karavani.bg привлече 50 000 евро от Фонда за рискови инвестиции Innovation Capital, съобщиха от платформата.

Karavani.bg ще вложи средствата в надграждане на технологията и услугите, които предлага. Така всеки собственик или инвеститор ще разполага с още по-гъвкави възможности за управление на резервациите си, без значение от техния брой или от мястото, на което се намира, съобщават още от стартъп компанията.

Интересът към онлайн наемането е 3,5 пъти повече спрямо миналия сезон.

Според инвеститорите причините за бързия ръст на развитие на Karavani.bg в последната една година са няколко - увеличеният интерес към алтернативните туристически преживявания сред природата след

Covid-19 кризата, както и екипът, и партньорствата, които стартъпът си осигури в последните месеци.

Компанията отваря възможност за инвестиции както за бизнес ангели, така и за хора, които споделят същата визия. През ноември възможностите ще бъдат представени пред потенциални инвеститори в серия от събития в София, като всеки желаещ ще може да инвестира сума от минимум 1500 евро, срещу която ще получи дял в българската платформа за онлайн отдаване на каравани под наем.

Плановете на Karavani.bg са свързани с развитие на бранда на Балканите, увеличаване на възможностите за B2B приходи и потенциалните възможности за нови бизнес модели.

Друга част от развитието за сезон 2023 г. е навлизане на пазарите в Румъния и Гърция, което ще увеличи многократно бизнеса на платформата. Българската компания вече е в процес на изграждане на партньорства със седем от големите къмпинги в южната ни съседка, както и с най-популярната платформа за каравани и кемпери в Румъния.

„Наясно сме, че къмпинг туризмът е много по-развит в Западна и Централна Европа и тук, в България, все още имаме догонваща позиция въпреки сериозно увеличаващото се търсене“, , коментира основателят на Karavani.bg Николай Неков.

„Смея да твърдя обаче, че през последната година успяхме да изиграем роля в отварянето на пазара към всички, а потенциалът в сегмента е много висок. През нашата платформа всеки може да е собственик на малък обект и това да му носи печалба. Нещо повече, вече работим с най-новите къмпинги в страната и помагаме за създаването на нови пространства и подобряването на съществуващи, които предоставят преживяване на най-високо ниво – от разположението през удобствата до санитарните условия”, казва още Неков.

Karavani.bg стартира комерсиално през 2021 г., когато бележи много добър летен сезон. През тази година успехът е още по-голям. Платформата беше значително подобрена като удобство, функционалности и достъпност както за почиващите, така и за собствениците на обекти. Предложенията за настаняване отбелязаха ръст от пет пъти и вече са над 165, като към караваните вече се предлагат още бунгала, куполни къщи, кемпери и палатки. Аудиторията на платформата вече е близо 100 000 души.

„Работихме успешно с над 70 собственици на каравани и им помогнахме да развият предлагането си, да достигнат до повече хора чрез нашите реклами и да имат повече резервации. Едновременно с това, улеснихме над 1250 души в намирането на място за къмпинг почивка това лято“, казва още Николай Неков, който стои зад визията на бизнес модела на платформата.

Като собственик на каравани през в годините Неков се изправял пред редица предизвикателства на къмпингуването. Това стои и в основата на старта на платформата – идеята да улесни клиентите и да подобри услугите, които предлага за собствените си каравани, но в последствие открива нуждата от лесна, бърза и ясна комуникация между търсещите и предлагащите.

Стартъпът е отворен да предостави експертизата си и на собственици или инвеститори, които искат да развиват нови къмпинги или да подобрят условията на настоящи.