50% от малките и средни компании у нас никога не са инвестирали в маркетинг
Основното предизвикателство за 38% от ресторантите и търговците на дребно у нас e достигането до нови клиенти. Повече от половината бизнеси заявяват, че никога не са инвестирали в маркетинг.
Това показва проучване, проведено от Glovo в сътрудничество с изследователската компания Ipsos в периода октомври-ноември 2022 г.
Едва 4 от 10 компании в момента инвестират в маркетинг, предимно със спорадични кампании в социалните мрежи. Да бъдат в крак с променящите се навици на потребителите е основно предизвикателство за половината от участниците в проучването.
70% от анкетираните 300 малки и средни предприятия (МСП) от хранително-вкусовата промишленост, ресторантьорството и търговията на дребно смятат, че подобряването на обслужването на клиентите е най-добрата инвестиция, която могат да направят.
39% от ресторантите и търговците на дребно у нас смятат, че за клиентите им дигиталното преживяване вече е по-важно, отколкото пазаруването на място, показва още проучването. Над 60% от анкетираните признават, че пандемията ги е накарала да се вслушват повече в потребителите си.
Сред целите на проучването е да идентифицира предизвикателствата, пред които са изправени тези бизнеси след пандемията, как се справят с променящото се потребителско поведение и как стават по-гъвкави и иновативни в условията на висока инфлация и по-ниски потребителски разходи.
Три съвета за успех на търговците на дребно при двуцифрена инфлацияТази есен инфлацията в Европа достигна рекордни стойности, като в повече от половината от 19-те държави от еврозоната се наблюдава двуцифрен ръст на цените на дребно „От проучването, което проведохме, разбрахме, че очакванията на бизнеса са, че предстоят трудни времена. Половината от малките и средни фирми в България се борят да бъдат в крак с променящите се потребителски навици, а 47% от тях вече са в режим на оцеляване“, казва Александър Йорданов, генерален мениджър на Glovo България.
Той добавя, че компанията стартира програмата Glovo Local, която дава възможност за дигитализиране на продукти и услуги на местните бизнеси чрез индивидуални решения, съобразени с техните нужди и цели.
Glovo Local предлага дигитални и оперативни решения за собствените канали и магазини на различни бизнеси; специализирани решения, които им помагат да управляват процесите в своите физически обекти (от анализ на данни до решения за веригите на доставки), както и да развиват бизнеса си чрез маркетингови и рекламни стратегии, с които да достигнат до нови клиенти.
Glovo Local стартира на всички 25 пазара, на които мулти-категорийното приложение оперира. Това е първата подобна програма в Европа, Африка и Азия, която предоставя пълен пакет от услуги и решения за малкия и среден бизнес.
„В България значителна част от нашите партньори са местни търговци, в чийто потенциал силно вярваме. Осъзнаваме ролята, която играем в подпомагането на дигитализацията им и чрез програмата Glovo Local ги поставяме в центъра на нашата стратегия“, казва Йорданов. С възможностите на Glovo Local можем да им помогнем да достигнат до повече клиенти, да ускорят растежа си и да реализират устойчиви печалби. Така проправяме път за развитие на бизнеса и стимулираме местната икономика, добавя генералният мениджър на Glovo България.