Ford планира да съкрати всяко девето работно място в областта на продуктовото развитие и администрацията в Европа като част от глобалната си стратегия за намаляване на разходите и постигане на конкурентоспособност на пазара на електромобили, съобщиха от компанията, цитирани от Reuters.

Общо около 3 800 служители се очаква да бъдат освободени - 2 300 в обектите на автомобилния производител в Кьолн и Аахен, Германия, 1 300 в Обединеното кралство и 200 в останалата част на Европа.

Новината идва като удар за профсъюзите, които в края на януари заявиха, че най-лошият сценарий е съкращаване на 2500 работни места в Европа в областта на разработването на продукти и още 700 в администрацията.

Съкращенията са необходими за "съживяване на бизнеса в Европа", обясняват в свое изявление от Ford.

Американският автомобилен производител инвестира 50 млрд. долара в електрифицирането на продуктовата си гама, като се ориентира към ограничен брой модели с по-високи цени, за да компенсира нарастващите разходи за производство на автомобилите на бъдещето.

Главният финансов директор Джон Лоулър предупреди в началото на февруари, че Ford е изправен пред 5 млрд. долара по-високи разходи през тази година, добавяйки, че компанията ще бъде "много агресивна" в намаляването на разходите в производството и веригата за доставки.

По това време Лоулър също така посочи, че производителността на инженерите в Европа е с 25-30% по-ниска, отколкото би трябвало да бъде.

Американският концерн ще задържи около 3400 инженери в региона, които ще надграждат основните технологии, предоставени от американските им колеги, и ще ги адаптират за европейските клиенти, разкри на свой ред ръководителят на отдела за електрически автомобили за Европа Мартин Зандер.

Съкращенията в Обединеното кралство, които възлизат на 1/5 от работната сила на компанията в страната, ще бъдат предимно в изследователския ѝ център в Дънтън, Югоизточна Англия.

Ford последва Tesla и сваля цените на електрическия Mustang Mach-EЦеновите намаления на Mach-E на Ford варират от 1,2% до 8,8%, в зависимост от конфигурацията
Целта на автомобилния производител е да предлага изцяло електрически леки автомобили до 2030 г., а пет години по-късно да бъде напълно електрифицирано и портфолиото за товарни автомобили.

Очаква се Ford да пусне първия си електрически автомобил в Европа, изграден върху платформата MEB на Volkswagen, в Кьолн по-късно тази година.

Последните вълни от съкращения в европейското подразделение на Ford бяха през 2019 г. и 2020 г. Причината за тях беше стремежът на производителя да постигне оперативен марж от 6% в региона - цел, която не беше постигната заради избухването на пандемията. Маржът на печалбата преди данъци в Европа през първите девет месеца на 2022 г. бе едва 2,2%, припомня още Reuters.

Tesla обяви ново намаление на цените

Но това далеч не са единствените новини от автомобилния сектор. Tesla обяви промяна на цените на по една версия на седана Model 3 и кросоувъра Model Y - четвъртата корекция от началото на годината.

През януари Tesla въведе мащабни намаления на цените в цялата си гама и на всички основни пазари. След първото намаление Илон Мъск разкри, че поръчките на автомобили са били приблизително два пъти повече от продукцията на компанията през януари.

Затова и сега компанията си позволява да повиши цената на кросоувъра Model Y. Тази на Model 3 продължава да пада.