Meta пуска нова платена абонаментна услуга за верификация на акаунти, наречена Meta Verified, съобщи главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг, цитиран от CNBC.

Срещу 11,99 долара на месец през уеб браузър и 14,99 долара на месец в iOS потребителите на платформите Instagram и Facebook ще могат да представят свой документ за самоличност и да получат “синя значка”, която удостоверява автентичността на профила им. Услугата ще бъде въведена в Австралия и Нова Зеландия тази седмица, а след това и в други държави.

"Тази нова функция е свързана с повишаване на автентичността и сигурността в нашите услуги", пише Зъкърбърг в публикация в Instagram.

В миналото Meta е предоставяла възможности за верификация на акаунтите на известни потребители като политици, бизнес ръководители, представители на пресата и публични организации, за да потвърдят тяхната легитимност. Новата абонаментна услуга на компанията е насочена именно в тази посока и е подобна на услугата, въведена от Twitter, наречена Twitter Blue, която също предоставя на потребителите възможност за допълнителна верификация, ако плащат месечна такса.

Бързи и яростни: Първите 100 дни на Илон Мъск в Twitter Илон Мъск добавя и променя функции в платформата с бързи темпове. Предизвикателството сега е превръщането на тези промени в значими ползи за бизнеса на Twitter.

Twitter стартира обновената си абонаментна услуга Twitter Blue през декември, след като главният изпълнителен директор на Tesla и SpaceX Илон Мъск придоби Twitter за 44 млрд. долара през октомври. Тогава той заяви, че подобна система за верификация ще бъде "великият изравнител" и ще даде "власт на хората".

Twitter Blue стартира за кратко през ноември, но беше спряна, след като потребителите започнаха да злоупотребяват с новия инструмент, представяйки се за известни личности и марки, припомня CNBC.

Говорител на Meta заяви в неделя, че при абонаментите за Meta Verified ще има защити срещу “кражба на самоличност”. За да могат да се възползват от услугата, потребителите трябва да са на възраст поне 18 години, да отговарят на минималните изисквания за активност в профила и да представят официален документ за самоличност, който съответства на името и снимката в профила им.

В началото компании няма да имат право да кандидатстват за Meta Verified, казват от технологичния гигант и посочват още една важна подробност - потребителите няма да могат да променят името на профила си, потребителското си име, датата на раждане или профилната си снимка, без да преминат отново през процеса на кандидатстване за Meta Verified.