TikTok мести данните на потребителите от ЕС в Европа до 2024
Китайската гигант в социалните медии TikTok планира да открие още два центъра за данни в Европа, обявиха от ръководството на компанията, цитирани от Reuters.
Този ход цели да намали опасенията, свързани със сигурността на данните на потребителите, и да облекчи регулаторния натиск върху компанията, става ясно още от тяхната позиция.
TikTok се опитва да увери западните правителства и регулаторни органи, че личните данни на гражданите им не са достъпни за службите на Китайската комунистическа партия или за някой друг, който е под влиянието на Пекин.
Приложението за споделяне на кратки видеоклипове, собственост на китайската компания ByteDance, има за цел да разшири европейското си хранилище за данни.
"В напреднал стадий сме на финализиране на план за втори център за данни в Ирландия с трета страна доставчик на услуги, в допълнение към обявения миналата година обект", коментира генералният мениджър на TikTok за операциите в Европа Рич Уотъруърт в публикация в блога си, цитирана от новинарската агенция.
По думите му компанията също така води преговори за създаване на трети център за данни в Европа, който да допълни операциите в Ирландия.
САЩ с нова крачка за забрана на TikTokТя идва на фона на нарастваща загриженост за заплахата, която социалната мрежа може да бъде за националната сигурност на страната
“Миграцията на данните на европейските потребители на TikTok ще започне тази година и ще продължи до 2024 г.", казва Уотъруърт.
Социалната платформа е отчела средно 125 млн. активни месечни потребители в ЕС в периода от август 2022 г. до януари 2023 г., което я подлага под ударите на по-строгите правила на ЕС за онлайн съдържание, известни като Закон за цифровите услуги (DSA).
Той засяга компаниите с повече от 45 млн. потребители, каквито са много от големите онлайн платформи, и изисква от тях задълбочено управление на риска, провеждане на външни и независими одити, прозрачност на данните спрямо властите и изследователите и т.н.
Срокът, в който онлайн платформите и търсачките трябва да публикуват информация за своите месечни активни потребители, определен от Европейската комисия (ЕК), е 17 февруари, припомня Reuters. След тази дата организациите разполагат с четири месеца, за да се съобразят с новите правила, като в противен случай рискуват да бъдат глобени.
В четвъртък, Twitter съобщи, че има 100,9 млн. потребители средно на месец в ЕС въз основа на оценка за последните 45 дни, докато Alphabet - 278,6 млн. в Google Maps, 274,6 млн. в Google Play, 332 млн. в Google Search, 74,9 млн. в Shopping и 401,7 млн. в YouTube.
По-рано тази седмица Meta посочи, че през последните шест месеца на 2022 г. е имала 255 милиона активни потребители средно на месец във Facebook и около 250 милиона в Instagram, изброява още Reuters.