WSJ: Meta плаща милиони на BuzzFeed за генериране на независимо съдържание
Компанията майка на Facebook Meta плаща на BuzzFeed милиони долари като част от усилията си за привличане на повече независими създатели на съдържание в платформите на гиганта, твърдят запознати източници, цитирани от The Wall Street Journal.
Партньорството идва в момент, когато и двете компании възприемат т.нар. икономика на независимите създатели, в която хора изграждат големи аудитории в социалните медии, като публикуват видеоклипове и друго съдържание, а след това печелят пари от реклама или корпоративно спонсорство.
Сделката между Meta и BuzzFeed беше сключена миналата година и се твърди, че е за близо 10 милиона долара.
Като част от нея BuzzFeed се e съгласила да помогне за генерирането на независимо съдържание за платформите на Meta и да обучи създателите как да увеличат присъствието си онлайн, твърдят източниците на WSJ.
BuzzFeed, известна със своето вайръл съдържание като различни класации, куизове и др., помага на създателите да разберат кое точно съдържание ще има широк отзвук, казват източниците.
Партньорството бележи най-новата стъпка в дългогодишните отношения между компаниите.
BuzzFeed до голяма степен изгради бизнеса си върху съдържание, което стана популярно във Facebook, а гигантът в социалните медии редовно се обръща към издателя за помощ при анализа на тенденциите в интернет културата.
Независимите създатели през последните години се стекоха в приложението TikTok, популярно сред по-младата аудитория.
Според изследователската компания eMarketer, глобалната потребителска база на TikTok е нараснала с 18% през миналата година, докато Facebook на Meta дава признаци, че е достигнала своят пик, а платформата ѝ Instagram е нараснала с едва 2,75%. В последния си финансов доклад Мета заяви, че близо два милиарда души използват Facebook ежедневно.
Миналата година Meta обяви, че ще спре да плаща на новинарските издатели за представяне на съдържанието им в раздела "News feed" и ще пренасочи ресурси към разрастване на бизнеса с независимите създатели. Компанията стартира Instagram Reels през 2020 г., в опит да се конкурира с TikTok.
BuzzFeed, която стана публична в края на 2021 г., е на загуба през последните тримесечия, а акциите ѝ се търгуват около 1 долар. В началото на миналата година компанията обяви съкращения в новинарското си подразделение, тъй като се стреми да го преструктурира и да го направи печеливш бизнес. В същото време дигиталната медийна компания обяви, че ще удвои мрежата си от създатели на съдържание.
Няма данни дали Meta плаща и на други издатели да генерират съдържание от независими създатели.
Тъй като през годините Meta периодично променя фокуса си – давайки приоритет на определени видове съдържание във фийда на потребителите – BuzzFeed, подобно на много издатели, се налага да коригира стратегията си, за да гарантира, че продължава да достига до голяма аудитория.
През 2016 г. Meta се съгласи да плати 50 милиона долара на редица издатели, включително BuzzFeed, за създаването на видео съдържание на живо за платформата. Гигантът в социалните медии в крайна сметка прекрати програмата, тъй като видео стратегията му се промени.
BuzzFeed в последния си доклад обясни намаляващото време, което потребителите прекарват на нейните сайтове, отчасти с намаляващия трафик от потребителите на Facebook.