Nissan повиши целта си по отношение на глобалните продажби на електрифицирани превозни средства, включително залагайки огромен ръст в Европа. За да изпълни амбициозния си план, производителят ще разчита на наскоро подновения стратегически съюз с френския си партньор Renault, съобщава Nikkei Asia.

По този начин японският автомобилен производител се стреми да повиши конкурентоспособността си в сектор, ръководен от компании като американската Tesla и китайската BYD.

Целта за 2030 г., когато става дума за глобалния микс от продажби на електрифицирани автомобили, който включва хибридните модели e-Power и чисти електромобили, се увеличава до над 55%. За сравнение, прогнозата, която компанията направи в дългосрочната си стратегия, представена през ноември 2021 г., беше за 50%,

До фискалната 2030 г. Nissan трябва да представи 27 нови електрифицирани модела, включително 19 електромобила, в сравнение с първоначалния си план за 23, 15 от които изцяло електрически, посочва изданието.

Автомобилният производител повишава и краткосрочните си цели за европейския пазар, като предвижда през 2026 г. миксът от продажби на електрифицирани превозни средства в Европа да достигне 98% (от първоначално предвидените 75%), тъй като тенденцията на Стария континент е продажбите на леки автомобили да се преориентират изцяло в посочения период.

Renault намали дела си в Nissan до 15% Френският автомобилен производител и японският му партньор се съгласиха да реорганизират съюза си
Регионът се е превърнал в "основен пазар", смята Ашвани Гупта, главен оперативен директор на Nissan, цитиран от Nikkei Asia.

По отношение на други ключови пазари от японския производител предвиждат леко увеличение на продажбите на електрически превозни средства на местния си пазар - до 58% (при първоначални 55 %), докато целта за САЩ остава непроменена - до 2030 г. електромобилите да представляват 40% продажбите.

В Китай Nissan вече ще се стреми електрифицираните превозни средства да съставляват 35% от продажбите му към 2026 г., което е по-малко от първоначалната цел за 40%, поставена през 2021 г. Причината - най-големият в света пазар за електромобили расте по-бавно от очакваното и е доминиран от местни марки.

В отговор на все по-големите възможности, които дава пазара на софтуерно дефинирани превозни средства, Nissan ще разработи "100% свой софтуер”, става ясно още от изказването на Гупта, цитиран от изданието.

За целта са ангажирани общо 4000 софтуерни инженери както в рамките на вътрешните екипи на Nissan, така и от различни партньори като Renault.

В момента компанията "ускорява наемането на нови инженери", става ясно още от материала на Nikkei Asia.