Mercedes налива милиарди в електрическата си трансформация
Mercedes ще инвестира милиарди долари в модернизацията на заводите си в Китай, Германия и Унгария през следващите години, съобщaва списание Automobilwoche.
По този начин автомобилният производител се подготвя за прехода си към електрически превозни средства и процеси с по-малки емисии.
Европейският съюз си е поставил за цел да намали наполовина емисиите на CO2 на лек автомобил през целия му жизнен цикъл до края на това десетилетие в сравнение с 2020 г. В същото време блокът търси съгласие от държавите-членки за прекратяване на продажбата на нови автомобили, задвижвани с твърди горива, до 2035 г.
От Mercedes заявяват, че ще бъдат готови да преминат изцяло към автомобили с електрическо задвижване до края на това десетилетие, "ако пазарните условия го позволяват".
"Ще инвестираме милиарди в нови производства", коментира пред специализираното издание мениджърът на компанията Йорг Бурцер, като добавя, че тези инвестиции ще бъдат в заводите в Пекин, Ращат в Германия и Кечкемет в Унгария.
Mercedes предлага “суперкомпютърна производителност” в новите си модели Компанията обяви партньорство с Google
Автомобилният производител ще започне работа по завода в Ращат през следващите месеци, като се очаква да произведе първия модел, базиран на платформата MMA, през 2024 г. Броят на моделите, които като цяло ще се произвеждат там, е намален от седем на четири, казва още Бурцер.
Освен това Mercedes ще инвестира около един милиард долара в модернизиране на системите за боядисване в заводите си в Зинделфинген, Бремен и Ращат в Германия.
Модернизацията има за цел да намали потреблението на енергия и вода, както и зависимостта на системата за боядисване от газ, за сметка на безвъглеродната енергия.
Mercedes обмисля и разширяване на завода си в Тускалуза, САЩ, където може да се възползва от държавните субсидии по силата на миналогодишния Закон за намаляване на инфлацията, съобщава в края Automobilwoche и цитира Бурцер, според когото Mercedes е готов да реагира на всякакви по-нататъшни промени в регулаторната среда.
"Рамковите условия в световен мащаб се променят отново и отново, може да се наложи да реагираме на това", казва той.