25% от булките в САЩ носят рокля на David’s Bridal. Защо компанията фалира?
Възстановяването на сватбените тържества след застоя по време на Covid-19 пандемията не се оказва достатъчно за David’s Bridal – най-големият търговец на дребно за булчински рокли и аксесоари в САЩ.
Компанията заяви в понеделник, че е подала документи за защита от фалит по Глава 11, съобщава CNN. Това всъщност се случва за втори път в рамките на 5 пет години.
Сега компанията е засегната от редица фактори, включително инфлация и конкуренция от онлайн търговци на дребно и магазини втора употреба.
Преминаването към по-скромни и неформални сватби също прави прекалено официалните и тържествени артикули на David’s Bridal по-малко привлекателни за някои булки, посочва CNN.
„Нашият бизнес продължава да бъде изправен пред предизвикателствата на средата след Covid-19 и несигурните икономически условия, което ни кара да предприемем тази стъпка, за да идентифицираме купувач, който може да продължи да управлява нашия бизнес занапред“, казва главният изпълнителен директор на David’s Bridal Джеймс Маркъм в изявление.
David’s Bridal е наследник на малък бизнес, стартирал като булчински салон във Форт Лодърдейл, Флорида, през 1950 г. Компанията твърди, че близо 25% от булките в САЩ носят рокля на бранда на сватбата си.
Сега обаче „все повече потребители избират по-малко традиционно сватбено облекло, включително евтини булчински рокли“, казват от David's Bridal в документа за защита от фалит. „Тези променящи се потребителски предпочитания значително изостриха“ финансовата криза на компанията.
David’s Bridal също така се сблъсква с промените в начина, по който жените пазаруват сватбени артикули.
„Търсенето на официални сватбени рокли, рокли за шаферки и свързаните с тях аксесоари е намаляло значително в настоящата среда“, се казва в документите на компанията.
Въпреки възстановяването на сватбите през 2021 г. и 2022 г., те все още са под нивата отпреди пандемията, посочва CNN. Броят на браковете в САЩ намалява от началото на 80-те години на миналия век.
David’s Bridal ще поддържа работата на своите близо 300 магазина, включително онлайн, и ще изпълнява всички поръчки на клиенти, докато търси купувач за компанията. Ако не успее да намери такъв, може да се наложи да затвори всички магазини и да ги ликвидира.
Компанията има около 10 000 служители на пълно и непълно работно време, но миналата седмица съобщи, че съкращава 9 000 души.