GM подобри прогнозата си за 2023 г., няма намерение за ценови войни
General Motors повиши с 2,21% прогнозата си за печалбата за цялата 2023 г., изтъквайки желанието на потребителите да харчат повече за модели от висок клас, съобщават CNBC и The Wall Street Journal.
Най-големият производител на автомобили в САЩ по отношение на продажбите отчете печалба преди данъци за първото тримесечие, която надхвърли прогнозите на анализаторите.
Резултатите на GM за периода януари-март включват коригирана печалба от 3,8 милиарда долара, което е спад от 6% спрямо предходната година. Това в крайна сметка се равнява на 2,21 долара печалба на акция, надхвърляйки средната оценка на анализаторите от $1,70.
Приходите на компанията са нараснали с 11% до близо 40 милиарда долара, което включва рекорд за първото тримесечие от 32,9 милиарда долара в Северна Америка, тъй като търсенето на големи пикапи и SUV като GMC Sierra и Cadillac Escalade – най-печелившите модели на GM – остава силно.
За цялата година GM повишава очакванията си за коригирана печалба преди данъци до диапазон 11-13 милиарда долара, или $6,35 до $7,35 на акция, спрямо предишния очакван диапазон $10,5-$12,5 млрд. или между $6 и $7 на акция.
Акциите на GM поскъпнаха с около 2% в предварителната американска търговия.
Няма червени флагове в корпоративните отчети според стратези на УолстрийтТърсенето и маржовете, които се задържат стабилни, ще подкрепят ралито на технологичните акции, смятат от Fundstrat
Финансовият директор на GM Пол Джейкъбсън коментира пред медии, че търсенето на автомобили остава силно и потребителите продължават да плащат средно 50 263 доларацза превозно средство в САЩ през първото тримесечие, което е с 1% по-малко от година по-рано.
Приходите и продажбите са се повишили, тъй като GM и други автомобилни компании продължават да увеличават производството, докато предизвикателствата, свързани с недостига на компютърни чипове, намаляват.
Джейкъбсън също така коментира, че GM не чувства необходимост да отговаря на намаленията на цените на бързо развиващия се пазар на електрически превозни средства, включително на скорошните намаления от страна на Tesla.
Какво спира GM да настигне Tesla в продажбите на електромобили в САЩАвтомобилният производител от Детройт изостава с производството на високопрофилните GMC Hummer EV и Cadillac Lyriq
GM и корейският производител на батерии Samsung SDI съобщиха и че планират да инвестират повече от 3 милиарда долара в нова фабрика за батерийни клетки в САЩ, която ще започне работа през 2026 г.
Междувременно инвеститорите са нащрек за признаци на слабост в автомобилния бизнес след повече от две години на силни печалби, отбелязва WSJ. Страховете от рецесия, по-високите лихвени проценти и възстановяването на запасите от автомобили се очаква да ограничат почти рекордните цени, които американските потребители плащат за нови превозни средства, според някои анализатори.
Към момента това не се е случило, като средната цена, платена за ново превозно средство през март, е била 45 818 долара, което е с 5,5% повече от година по-рано, според изследователската компания J.D. Power.
„Всички виждат спадове зад ъгъла. Този ъгъл просто продължава да се отдалечава все повече и повече“, коментира Джейкъбсън в началото на този месец.
Анализаторът на Evercore ISI Крис Макнали казва, че инвеститорите са очаквали силни резултати за първото тримесечие от GM и от съперника му Ford Motor, който ще отчете печалбите си на 2 май. И че в момента те са фокусирани върху това кога, а не дали, въздействието от по-големите стимули, страховете от рецесия и ефектите от агресивната ценова кампания на Tesla ще започнат да се проявяват.
Илон Мъск загуби $13 млрд. за 24 часа и това може да не е краят на спадаПазарни анализатори, следящи Tesla, предполагат, че той може да понесе огромен удар, пише Fortune.
GM междувременно предприе мерки за намаляване на разходите, за да се предпази от спад.
Компанията също така разчита на своята рентабилност в Северна Америка, за да компенсира слабостта на други места. В Китай доставките на автомобили до дилърите са намалели с 23%, както и печалбата. Джейкъбсън приписва спадовете на силната конкуренция и ценовия натиск и казва, че пускането на нови електромобили от GM в страната по-късно тази година трябва да помогне за подобряване на резултатите.