Германската компания Volkswagen обяви, че планира да представи нови 10 модела електрически превозни средства до 2026 г. и че остава ангажирана с Китай, където утвърдените чуждестранни марки губят позиции в надпреварата с някои местни конкуренти.

"Като VW ние оставаме твърдо ангажирани с Китай. Нашият водещ принцип е развитие в Китай и за Китай с пълна скорост", заявява Томас Шафер, главен изпълнителен директор на VW Passenger Cars, по време на автомобилното изложение в Шанхай, цитиран от Reuters.

Volkswagen, най-продаваната марка за пътнически автомобили в Китай от десетилетия, е сред класическите чуждестранни автомобилни марки, чиито дялове на най-големия автомобилен пазар в света се свиват.

Причината за това е изоставането в пускането на нови модели електрически автомобили. За 2022 г. продажбите на Volkswagen са намалели с 3,6% и достигат 3,18 млн. автомобила.

Приказката за Tesla свърши, идва време за истинска конкуренция С времето иновативният производител започна да губи предимствата си и позволи на “динозаврите” да скъсят дистанцията
През февруари китайският производител на електромобили BYD изпревари гиганта в автомобилостроенето, превръщайки се в най-продаваната марка леки автомобили в Китай за втори пореден месец.

В резултат на това отстъпление по-рано тази година VW обяви, че има за цел да ускори времето за пускане на пазара на нови модели от 4 до 2,5 години, колкото е средния период за китайските производители. За целта компанията ще се стреми да локализира в по-голяма степен научноизследователската и развойната си дейност за китайските модели.

Шафер посочва, че компанията инвестира много заедно с китайските си партньори в проектирането, производството, както и в научноизследователската и развойната дейност.

Китайският пазар за китайските брандове

“Китайският автомобилен пазар, най-големият в света, ускорено се насочва към електрическо бъдеще, оставяйки утвърдени световни марки в задънена улица. Най-голямата промяна на него в момента е, че марките, произведени в Китай, са водещи в ключови сегменти, а възходът им се дължи на новите модели с електрическо задвижване, които печелят дял и у дома, и в чужбина”, посочва в свой анализ Reuters.

Най-големият печеливш от тази преориентация на потребителите, както стана ясно вече, е BYD. Продажбите на компанията в Китай са се увеличили с почти 69% тази година, което й осигурява 11% дял от общия пазар на автомобили, изпреварвайки по този начин не само Volkswagen, но и Toyota, според анализ на данните за продажбите в страната, цитиран от информационната агенция.

VW планира $192 млрд. инвестиции с фокус върху електромобилитеГлавният изпълнителен директор Оливър Блум увеличава дългосрочните инвестиции, за да ги насочи към нови технологии
Като цяло продажбите на леки автомобили в Китай са намалели с 13% през първото тримесечие, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили, но тези на електромобили и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа - област, в която китайските автомобилни производители, водени от BYD, вече доминират, са се увеличили с 22%. Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене са намалели с почти същия процент.

Резултатът - двоен удар за компании като Volkswagen, General Motors, Honda и Nissan, които губят както продажби, така и пазарен дял.

Още повече, че над 40 автомобилни марки последваха Tesla, като намалиха цените на електрическите превозни средства от януари насам, въвлечени в ценова война, която подкрепя продажбите на електрически превозни средства и хибриди, но намалява рентабилността на цялата индустрия, обясняват анализатори пред информационната агенция.