Собствениците на 17 изби от Западна и Централна Дунавска равнина се обединиха за създаването на карта, която да привлича туристи в региона.

Този район представлява една пета от територията на България, а 17-те изби обработват около 10 000 дка собствени лозя, на които отглеждат 13 български и 23 международни сорта грозде. За съжаление, към региона, богат на природни, исторически, културни и кулинарни забележителности, се насочват едва 4% от туристопотока в България. С амбицията да направят крайдунавския край по-разпознаваем и предпочитан за винен туризъм винопроизводителите обединиха усилия за създаването на картата.

Тя е дело на художника и графичен дизайнер Росен Йорданов, който наскоро стана лауреат на наградата на СБХ за карикатура в памет на Борис Димовски.

На картата са изобразени авторските му рисунки на избите и на 20 природни, културни и исторически забележителности в района.

„Работихме усилено 5 месеца и много се гордеем с резултата. Надяваме се повече хора да чуят за красивия ни регион, за хубавите ни вина, за да се заинтригуват и да ни посетят. Много важно е с подкрепата на централната и местната власт да поставим указателни табели, за да се ориентират по-лесно туристите”, коемнтира Еми Маринова, координатор на инициативата и съсобственик на Шато Бургозоне. „Надяваме се в бъдеще да направим дигитална версия на картата, да организираме винени фестивали в региона и дегустации на дунавски вина за да се промотира региона и вината на ЗГУ Дунавска Равнина в страната и чужбина“, добавя тя.

Част от първия тираж на картата ще се разпространява чрез Министерството на туризма в Националния туристически информационен център и по време на изложения у нас и в чужбина. Картата е двуезична – на български и на английски език.

Пред присъстващите на представянето зам.-министърът на туризма проф. Мариела Модева съобщи, че междуведомствена работна група към Министерството на земеделието разработва наредба за обозначаването на винарни и изби с указателни табели по подобие на тези за културните паметници. Това ще се осъществи във взаимодействие с представителите на винарните.

„Разглеждаме винения туризъм като част от културния и сме разработили 12 винени маршрута. Подкрепяме всички инициативи, в които български винарни представят своите продукти. Подготвяме приложение с дигитална карта на България, което да улесни туристите. Този район се нуждае от икономическо развитие, за да може хората да живеят и работят по родните си места, а не да ги напускат. Винопроизводството е един от секторите, които имат потенциал за това”, подчерта проф. Модева.