Ringier Group отново отчита ръст на оперативната печалба за 2022 г.
Въпреки геополитическата криза, предизвикана от войната на Русия срещу Украйна, високата цена на хартията, недостига на ресурси, рязкото покачване на цените на енергията и произтичащата от това исторически висока инфлация – особено в страните от Централна и Източна Европа – 2022 г. беше още една успешна година за Ringier Group, съобщава швейцарската медийна и технологична компания.
Оперативната печалба на Ringier Group за 2022 г. е 134,3 милиона швейцарски франка в сравнение с постигната през 2021 г. от 104,9 млн.
Това e седмото поредно увеличение, с изключение на първата година от пандемията от коронавирус, посочват от групата, която има мажоритарен дял в българската Sportal BG.
Ringier обединява около 140 компании в 19 държави, които управляват водещи медийни марки и редица дигитални услуги.
Оборотът на компанията през 2022 г. е 1 милиард швейцарски франка – значително по-висок в сравнение с предходната 2021 г. (965,3 млн. швейцарски франка).
Ringier Group постига още един рекорден връх в дигиталния си бизнес като дял от EBITDA - 79% (+6 процентни пункта в сравнение с предходната година).
Общо около 120 милиона швейцарски франка са инвестирани през 2022 г. в компаниите на групата.
За Ringier Group финансовата 2022 година се характеризира с оперативна оптимизация и интеграция след сливането. Това се дължи на три важни стратегически решения, взети през 2021 г., съобщават от компанията.
Първо, придобиването на акциите на Axel Springer SE в Унгария, Сърбия, Словакия и балтийските държави.
Второ, стартирането на SMG Swiss Marketplace Group – цялостно съвместно предприятие в областта на цифровите пазари.
И трето, придобиването на мажоритарния дял от акциите на Sportal Media Group в България, посочват от компанията.
Добрите резултати за 2022 г. се дължат и на ранното и стриктно управление на разходите, отбелязват още от Ringier Group.
„2022 г. беше още една изключителна година, характеризираща се с война, инфлация и енергийна криза. Затова ние сме още по-удовлетворени от добрите резултати“, коментира Марк Валдер, главен изпълнителен директор на Ringier AG, според когото дигиталната трансформация, която все още не е приключила, предлага допълнителни възможности за растеж.
Валдер посочва, че групата продължава да надгражда своите три стратегически стълба:
Медии – под шапката на групата са 110 новинарски, бизнес и лайфстайл медийни марки, включително онлайн, принт и радио;
Маркетплейс – компанията развива 50 платформи за услуги като търсене на работа и в областите недвижими имоти, автомобили, финанси, застраховане и др.
Спортни медии – развитието на третия стратегически стълб на групата бе стимулирано с основаването на Ringier Sports Media Group (RSMG) през лятото на 2022 г. Година по-късно портфолиото на RSMG вече включва 9 спортни медийни бранда: Sportal Media Group в България (със sportal.bg и Sportal365), Gazeta Sporturilor/gsp.ro в Румъния, sportal.rs в Сърбия, sportal.hu в Унгария, sport.sk в Словакия, Pulse Sport в Африка и sportal.gr в Гърция.
Инвестицията в глобалната British LiveScore Group подчертава международните амбиции на RSMG.