Търсенето на имейл с указания от шефа ви, адрес на стар приятел или бордната карта за самолетния ви полет вече ще става много по-бързо и лесно, обяви Google.

Компанията е извършила актуализация с изкуствен интелект на Gmail.

Така през следващите 15 дни крайните потребители ще започнат да виждат "най-добрите резултати", когато търсят в пощенските си кутии, които ще се намират над раздела "всички резултати", съобщи CNBC.

В публикация в блога си, Google нарече функцията "силно желана" и написа, че тя ще бъде достъпна за всички притежатели на акаунти и клиенти.

Новата категория се подхранва от моделите за машинно обучение на Google, които ще анализират термина за търсене, най-новите имейли и "други релевантни фактори", за да определят кои съобщения се считат за най-подходящи за заявката, обясниха от Google.

Google представи продукти със специален акцент върху AI и нови устройстваОт този месец потребителите в САЩ ще могат да тестват нов начин на търсене, базиран на AI

Това е най-актуалната новина от поредицата стратегически промени в услугата за електронна поща, включително спорна актуализация на политиката за неактивни акаунти през май, припомня CNBC.

Според новите правила, след като даден акаунт в Google не е използван в продължение на две години, компанията може да го изтрие, включително цялото му съдържание и данни.

През февруари Google завърши внедряването на новия интерфейс на Gmail за всеки потребител, като продуктът се отличава с нов дизайн и акцентира върху нови различни инструменти.

Стратегическите промени вероятно са в съответствие с неотдавнашните мерки за намаляване на разходите на Google и плановете на главния изпълнителен директор Сундар Пичай да направи компанията "с 20% по-продуктивна".

По време на последното си събрание за приходите на Alphabet, ръководителите на компанията обсъдиха плановете си за разпределяне на ресурси в области, включващи изкуствен интелект и търсене, а главният бизнес директор Филип Шиндлер подчерта "способността на търсачката да осигурява измерима възвръщаемост на инвестициите в несигурна среда".

Google планира да направи търсенето по-„лично“ с AI чат и видеоклиповеПромените имат за цел да отговорят на заявки, на които не може лесно да се отговори чрез традиционните уеб резултати от „10 сини връзки“

Още преди месец Google обяви, че ще използва AI и за помощ при писането на имейли в Gmail.

При демонстрацията на продукта „Help Me Write“, който използва контекст от предишни съобщения, за да създаде ново, Google показа как инструментът пише текст за пълно възстановяване на сумата от авиокомпания.

Настройките позволяват генерирания текст да бъде по-дълъг или по-кратък.

Припомняме, че Google вече представи PaLM 2 - най-новия си и най-мощен LLM, обучен на базата на масиви от текстови данни, който може да дава отговори, подобни на човешките, при задаване на въпроси и команди.

Инструменти, захранвани от PaLM 2 ще могат да позволят на рекламодателите да генерират свои медийни активи и да предлагат видеоклипове на създателите на YouTube, допълва CNBC.

Google също така тества PaLM 2 за съдържание към младата аудитория в YouTube. Компанията използва технологията, за да експериментира с възможността за предоставяне на пет предложения за видеоклипове въз основа на теми, които изглеждат подходящи.

Създателите на AI настояват за строга регулация. В риск ли е човечеството?Европейският парламент вече даде зелена светлина на нов пакет правила за AI

Амбициите на компанията в технологичната надпревара за възможностите на изкуствения интелект се включиха и в нов начин на търсене за потребителите зад Океана, базиран на AI.

При него търсачката ще обобщава отговорите вместо да се налага потребителите да кликват върху няколко връзки, за да получат информация. Най-новите AI модели за търсене ще предлагат сравнения на продукти и дори страници за пазаруване.

Google показа как новият продукт, наречен Converse, може да подпомогне търсенето на нов велосипед или планирането на семейно пътуване, посочва CNBC.

Продуктът е част от новата стратегия на компанията - Search Generative Experience или SGE.

Converse също така ще предложи „режим на разговор“, чрез който потребителите могат да „задават“ последващи въпроси.

Търсачката обаче ще избягва обобщаването на извънредни новини, например и всеки „факт“, който неговият AI представя, ще се проверява два пъти от Google, преди потребителят да го види в Chrome или в мобилното приложение на Google, посочва Fast Company.