Инфлацията продължава да натоварва семейните бюджети, принуждавайки хората да приоритизират покупките от първа необходимост пред „екстрите“. Напук на покачващите се цени обаче един от известните производители на обувки намалява цените на своите продукти, за да облекчи потребители.

Базираната в Орегон компания Keen, която произведа широка гама обувки за малки и големи - от работни и ежедневни модели, през планинарски и спортни до сандали, се движи в обратна посока на повечето представители на своя бранш, разказва CNN.

Според проучване, проведено през януари от компанията за пазарни анализи Circana, 56% от потребителите в САЩ (в сравнение с 52% през юли 2022 г.) са заявили, че през последните шест месеца са отложили/пропуснали покупка на обувки или са избрали по-евтин вариант заради увеличението на цените на стоките.

Основателят на Airbnb споделя най-добрия съвет, който е получавал Препоръката е от Пол Греъм, съосновател на технологичния стартъп акселератор Y Combinator


Circana също така отбелязва, че домакинствата с деца ограничават разходите за обувки в по-голяма степен, отколкото тези без деца, тъй като родителите по-рядко купуват обувки за себе си.

"Семействата очевидно усещат натиска на инфлацията", казва Бет Голдщайн, анализатор на обувки и аксесоари в Circana, в доклада. "Без държавната помощ, която много домакинства с деца получаваха преди, сега те дават приоритет на нуждите от подмяна на обувките на децата си пред своите собствени."

От Keen обясняват още, че са започнали да намаляват цените на цялото си портфолио от продукти, които варират от 36 до 250 долара.

"Средно с 5% намаляваме цените на всички продукти", заявява в интервю за CNN Джон Евонс, президент на Keen. "Смятаме, че постъпваме правилно, за да помогнем на хората в тази инфлационна среда. Искаме хората да продължат да се наслаждават на природата и да могат да ходят на работа с безопасни обувки".

От малката кухня в големия бизнес: CoKitchen и техният кетъринг за приятелиCoKitchen е място, в което се готви с душа, хората в кухнята са много повече от колеги, а всеки продукт идва от приятел


Компанията Keen, в която работят около 350 души в САЩ, произвежда обувките си в Портланд и във фабрики в Доминиканската република и Тайланд. Въпреки че Евонс отказва да разкрие годишните продажби на компанията, той заявява, че става дума за милиони чифтове годишно в САЩ и по света.

Вертикално интегриран бизнес

Но не толкова количеството продажби, колкото вертикално интегрираният бизнес е позволил на Keen да намали цените, става ясно от думите на Евонс. Компанията притежава 40% от веригата си на доставки - от снабдяването със суровини до производствените заводи и дистрибуторските центрове.

"Това ни помогна, когато навлязохме в 2020 г. и се сблъскахме с предизвикателствата на веригата за доставки, нарастващите транспортни разходи и прекъсванията заради пандемията", каза Евонс. "През 2021 и 2022 г. успяхме да реагираме бързо на развиващия се пазар."

Nike или Компанията стартира благодарение на странната философия на Фил Найт, който се вслушва в своите хора, дори да не му допада някоя идея


Тъй като разходите по веригата за доставки и транспорта са намалели след пандемията, Евонс коментира, че компанията иска да прехвърли част от тези икономии и на своите клиенти.

Според Голдщайн този ход на Keen заслужава внимание.

"Повечето брандове реагират на това, че потребителите се отдръпват, като предлагат повече промоции, а не намаляват първоначалната цена на продукта", казва тя пред CNN. "Подходът на Keen е уникален и ще бъде интересно да видим дали други компании ще последват този пример".