Стартъп реши един от най-големите проблеми за EV батериите - студа
Китайският стартъп Greater Bay Technology твърди, че най-новата му батерия за електрически превозни средства може да се зарежда с нормална скорост дори при ниски температури. Хуанг Сяндонг, съосновател и председател компанията, казва, че новата клетка Phoenix използва свръхпроводими материали и термично управление, за да се нагрее от -20 до 25 градуса по Целзий само за пет минути, което ѝ позволява да се зарежда "в рамките на шест минути при всякакви метеорологични условия", обяснява Bloomberg.
"Батерията Phoenix не само решава проблема с дългото време за зареждане на електромобилите, но и други наболели проблеми", казва Хуанг. "Няма значение дали е горещ или студен ден, пробегът на батерията Phoenix остава същата."
Стартъп за ядрен синтез е новата цел на китайски лидер в електромобилитеNeo Fusion може да има ключова роля за намаляване на вредните емисии, свързани с изменението на климата
Загубата на ефективност при зареждане в студено време е постоянна пречка в областта на батериите за електромобили. Автомобилните производители, включително Polestar и GM, се справят с този проблем, като добавят термопомпи, а германската компания ZF дори създава прототип на отопляем колан за седалките (или "топлинен колан"), за да намали енергията, използвана за поддържане на температурата в купето.
Твърди се, че новата клетка на Phoenix има пробег от 1000 км. Компанията очаква да пусне батерията на пазара през следващата година в електромобилите Aion, третата най-популярна марка електромобили в Китай, която попада под шапката на държавната Guangzhou Automobile Corporation. В нейните рамки се инкубира и самата Greater Bay Technology, въпреки че "води преговори и с други производители на автомобили за използване на клетката". Обобщавайки дългосрочната визия на стартиращото предприятие, Хуанг посочва: "След като електромобилите могат да се управляват и поддържат като бензиновите автомобили, тогава ще има по-голям шанс за масовото им приемане."
Greater Bay Technology е двегодишен стартъп, оценен на над 1 млрд. долара. Неговата батерия от първо поколение е клетка за екстремно бързо зареждане, с която в момента е оборудван електрическият SUV V Plus на Aion.