Миналата година главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела е заявил пред колегите си от ръководството и членовете на управителния съвет, че софтуерната компания има за цел да достигне приходи от 500 милиарда долара до финансовата 2030 г. Това е двойно увеличение спрямо сегашния им размер и предполага поне 10% годишен ръст на приходите.

Информацията за плановете на Надела придобиват публичност заради документация, част от изслушването му във федерален съд, свързано с казуса около придобиването на гейминг студиото Activision Blizzard, съобщава CNBC.

Microsoft, една от най-високо оценените компании в света, няма практика да публикува финансови прогнози за далечното бъдеще. В последния си отчет за приходите например компанията предоставя насоки само за текущия период, който за нея е четвърто фискално тримесечие.

Сделката Microsoft-Activision зацикли. Аспекти на едно мега придобиванеВ понеделник FTC спря сделката и далеч не е единственият регулатор, който има опасения


В приложената към делото за придобиване документация обаче Надела заявява, че Microsoft се стреми да постигне целта си за 2030 г. "чрез прилагане на развиваща се стратегия, която е ориентирана към растеж и съответства на нашата трайна мисия и култура".

Той прави и прогноза за възвръщаемостта на акционерите, която идва под формата на дивиденти и обратно изкупуване.

"Вярваме, че тази амбиция и подход ще ни помогнат да осигурим над 10% годишна възвръщаемост на нашите акционери за този период от време", пише Надела в документа с дата 7 юни 2022 г., седмици преди края на финансовата година за компанията.

Надела описва целта "20/20", включваща 20% годишен ръст на приходите и 20% разширяване на оперативните приходи за фискалната 2022 г. и следващите години.

За 2022 г. Microsoft приключи с общ растеж от 18% и 19% ръст на оперативните приходи, припомня още CNBC и добавя:

AI тестове на Google и Microsoft разгневиха рекламодателитеОпасенията са, че маркетинговите им бюджети може да бъдат изразходвани за функции с ограничен достъп


„Надела използва израза Microsoft Plus, за да опише продукти, насочени към потребителите. Той също така заявява, че основният двигател на растежа е Microsoft Cloud - термин, който се отнася до широк набор от продукти, насочени към търговски клиенти, включително публичния облак Azure (който се конкурира с Amazon Web Services и Google Cloud), части от софтуера за продуктивност Microsoft 365 и части от LinkedIn“.

"Нашият приоритет е да поддържаме ръст над пазарния, за да увеличим преднината си пред Google и да намалим разликата с AWS", пише Надела.

Въпросните новини идват от документи по дело, заведено от Федералната търговска комисия, която се опитва да блокира придобиването на издателя на игри Activision. То е на стойност 68,7 млрд. долара и може да се превърне в най-голямата сделка в историята на гейминг индустрията.