Чанта, по-малка от кристалче сол, беше продадена за 63 000 долара
Миниатюрна дамска чанта с размери само 657 на 222 на 700 микрона (или по-малко от 0,03 инча ширина) беше продадена за над 63 000 долара на онлайн търг, съобщи CNN.
Едва видима за човешкото око, флуоресцентната жълто-зелена чанта е базирана на популярен дизайн на Louis Vuitton - въпреки че е дело на нюйоркски художествен колектив, а не на самата луксозна марка.
Групата MSCHF, базирана в Бруклин, нарича своето умалено творение "Микроскопична чанта" и твърди, че чантата е достатъчно тясна, за да премине през иглено ухо, и е по-малка от кристалче морска сол (макар че зависи от това колко груба обичате солта, уточнява CNN).
Аксесоарът е изработен с помощта на двуфотонна полимеризация - производствена технология, която се използва за 3D отпечатване на пластмасови части в микромащаб.
FACEBOOK/ CURRENT OBSESSION
Той се продаде заедно с микроскоп, оборудван с цифров дисплей, през който може да се разгледа чантата.
Рекламна снимка показва дизайна в по-големи подробности, които разкриват характерния монограм "LV" на Louis Vuitton. Изглежда, че чантата е базирана на модела OnTheGo на френската марка, който в момента се продава на дребно в пълен размер на цена между 3100 и 4300 долара.
FACEBOOK/ CURRENT OBSESSION
Домакин на продажбата беше Joopiter - онлайн аукционна къща, основана от американския музикант, продуцент и дизайнер Фарел Уилямс.
Въпреки че в момента той работи като творчески директор на Louis Vuitton за мъжко облекло, главният творчески директор на MSCHF Кевин Уизнър заяви по-рано пред New York Times, че колективът не е искал разрешение от него или от френската марка да използва логото или дизайна му.
"Фарел обича големи шапки, затова му направихме невероятно малка чанта", каза той пред вестника.
Основан през 2016 г., MSCHF влезе в заглавията на вестниците с така наречените си "капки" - непочтителни художествени проекти, които често се подиграват с потребителския капитализъм и същевременно печелят от него.
Групата беше съдена от Nike заради своите "Сатанински обувки" - серия от 666 чифта модифицирани маратонки Nike със сатанински символи и капки истинска човешка кръв. В крайна сметка, спорът беше решен извънсъдебно.
Известен като дразнител в света на изкуството - независимо дали продава фалшификати на Анди Уорхол или разрязва картини на Деймиан Хърст, сега колективът насочи вниманието си и към луксозната мода.
През 2021 г. групата разкъса четири чанти Birkin, за да създаде сандали (наречени "Birkinstocks"), които предложи за до 76 000 долара за чифт. Неотдавна карикатурни гумени ботуши, известни като "Big Red Boots", пък се превърнаха във вайръл сензация, носени от знаменитости.
Преди продажбата тази седмица MSCHF отказа да отговори на въпросите на CNN относно създаването на чантата. В изявление, публикувано с обявата за търга, се посочва, че любовта на модната индустрия към малките чанти ги е "абстрахирала постоянно" до момента, в който аксесоарът е "чисто марково означение".