Криза на пазара на труда затруднява луксозните брандове в търговията на дребно, а гигантите в тази сфера имат все по-сериозен проблем с намирането и задържането на служители, съобщава Insider.

Продажбите на луксозни стоки градят имидж на престижна професия с по-дългосрочна кариера в сравнение с търговията на дребно с обикновени стоки, но повишаването на заплатите в компании като Target и Walmart доведе до свиване на пазара на труда и наложи преосмисляне на стратегиите за подбор на персонал.

По данни на Glassdoor сътрудниците по продажби в луксозните магазини получават средно около 35 000 долара основна заплата годишно, плюс около 10 000 долара комисиона.

Но тези работни места стават все по-предизвикателни, тъй като отношенията с клиентите се разширяват отвъд търговските и навлизат в дигиталния свят с единствената цел да се продават стоки, струващи колкото годишната заплата на сътрудника.

Война за таланти: Търсят се майстори на чанти за 22 000 евроСветовните брандове за луксозни стоки са изправени пред недостиг на ключови служители, тъй като опитните занаятчии напускат индустрията

"Много силно усещаме, че има нужда от продавачи, но те трябва да бъдат образовани", казва Санди Шол, основател и изпълнителен председател на компанията за дистрибуция на луксозни стоки MadaLuxe Group, пред Business of Fashion.

"И една от причините, поради които хората не искат тази работа, е, че не й се обръща. Никой не я е направил "секси.", допълва експертът.

Не може да се отрече, че продажбата на чанта за 20 000 долара или колие за 45 000 долара изисква различен набор от меки умения, допълва Insider.

В обявите за работа се изискват видеоклипове в стил TikTok, за да се оцени потенциалът на кандидата за инфлуенсър, съобщава BoF.

За работа в Gucci се изискват минимум три години опит в областта на луксозната мода и способност за "поддържане на активен, точен и организиран клиентски таргет", според BoF.

70 години мокасините на Gucci с катарама остават символ на луксаТази година се навършват 70 години от появата на отличителната обувка, която е част от историята на модата

Сътрудниците по продажбите на Dolce & Gabbana, които промотират артикули като инкрустирания със скъпоценни камъни часовник на марката за 45 400 долара, получават около 37 000 долара основно възнаграждение и около 15 000 долара допълнително, по данни на Glassdoor.

Базовото възнаграждение на сътрудниците по продажбите на Gucci е подобно на това на D&G с бонус от 10 000 долара и общо 46 800 долара - по-малко от чантата Teddy Bear на марката, струваща 49 000 долара.

Джесика Клутър, старши директор на отдел "Стайлинг и продажби" в Nordstrom, заявява пред BoF, че екипът ѝ в момента набира служители от сектора на недвижимите имоти, където връзките с клиенти и комисионите са на дневен ред. "Ще им преподаваме модната страна на нещата", казва Клутиер.

В доклада на BoF се посочват и академиите за обучение на луксозни къщи като SMCP Group и LVMH.

Чанта, по-малка от кристалче сол, беше продадена за 63 000 долараЕдва видима за човешкото око, флуоресцентната жълто-зелена чанта е базирана на популярен дизайн на Louis Vuitton

Освен набирането на персонал и обучението обаче, въпросът за възнаграждението все още стои на дневен ред в индустрията.

Данни на Glassdoor, споделени с Insider по-рано тази година, показвар, че заплатата на начално ниво в търговията на дребно в Saks Fifth Avenue и Neiman Marcus е около 17 долара на час, докато Costco и Patagonia предлагат съответно 18 и 20 долара. Средната заплата на работещите в Walmart и Target е около 25 000 долара годишно.

"Ако марките наистина искат да задържат и привлекат тези таланти, и да ги накарат да останат в по-дългосрочен план... те ще трябва да са по-атрактивни в заплащането", категорична е Сукина Рао, съосновател на Luminaire, компания за услуги за лично пазаруване, в BoF.