Twitter въвежда две нови рестрикции за потребителите
Twitter започва агресивно да ограничава броя на туитовете, които потребителите могат да разглеждат на ден, стана ясно, след като в събота следобед Илон Мъск обяви, че компанията ще ограничи непроверените акаунти до четене на 600 публикации на ден, а новите акаунти - до само 300 туита дневно, съобщава Engadget. За повечето хора това означава, че ако не плащат за Twitter Blue, могат да прекарат около минута-две в Twitter, преди да се сблъскат с "превишен лимит".
Лимитиране ще има и за проверените акаунти. Те ще могат да четат по 6000 публикации на ден.
Два часа по-късно Мъск заявява, че Twitter "скоро" ще разхлаби ограниченията до 8000 за верифицираните акаунти и 800 за тези без Twitter Blue.
Той твърди, че "временните" ограничения са въведени, за да се справят с "екстремните нива на изстъргване на данни" и "манипулиране на системата".
Тази рестрикция идва на фона на друга такава – услугата вече не позволява на хората, които не са влезли в нея, да виждат туитове. Досега потребителите можеха да разглеждат и без да са въвели потребителски данни и парола. Сега обаче всеки, който иска да види нещо в платформата, ще трябва да си направи акаунт.
Мъск коментира, че и това ограничение ще бъде само временно и е въведено в отговор на „изстъргването“ на данни. "Няколкостотин организации (може би и повече) изстъргваха данни от Twitter изключително агресивно, до степен, в която това се отразяваше на реалното преживяване на потребителите", обяснява Мъск в петък, а по-късно добавя, че "почти всяка компания, която се занимава с изкуствен интелект", е използвала Twitter, за да обучава моделите си.
"Доста е неприятно да се налага спешно да се пускат голям брой сървъри онлайн, само за да се улесни скандалната оценка на някой стартъп за изкуствен интелект", казва той.
Мъск не конкретизира докога Twitter планира да ограничава потребителите по начина, по който го прави в момента. Така или иначе, тези ограничения сериозно намаляват възможностите за използване на Twitter, като затрудняват дори най-базови действия като проверката дали даден скрийншот на туит е автентичен.
Циничният поглед върху ситуацията би показал, че Twitter се опитва да намери начини да изстиска всяка възможна стотинка от своята потребителска база, посочва Engadget. През март компанията въведе промени в API, които биха могли да струват на някои организации до 42 000 долара на месец.
Този ход и въвеждането на услугата Twitter Blue обаче изглежда не са компенсирали приходите от реклама, които Twitter загуби, след като стана собственост на Мъск. Ограничаването на броя на туитовете, а оттам и на рекламите, които потребителите могат да виждат, едва ли ще зарадва останалите клиенти на компанията.
Изследователи са установили, че повечето възрастни американци прекарват по-малко време в Twitter, след като Мъск купи услугата. И поставянето на бариера между потенциалните нови потребители и съдържанието в платформата по никакъв начин няма да помогне на компанията да преодолее този отлив.
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:
— Elon Musk (@elonmusk) July 1, 2023
- Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day
- Unverified accounts to 600 posts/day
- New unverified accounts to 300/day