Въпреки че последното тримесечие беше историческо за Tesla, няколко дни след като компанията представи рекордните си резултати, се оказва, че тя не е единствената, която може да се похвали с подобно представяне на пазара на електромобили.

Китайският автомобилен производител BYD изпреварва Tesla през второто тримесечие, отбелязвайки рекордни продажби на хибридни и електрически автомобили, съобщава Reuters. Между април и юни BYD e продал повече от 700 000 автомобила, което е почти два пъти повече от продадените през същото тримесечие на миналата година и нов тримесечен рекорд за компанията.

В неделя от Tesla обявиха, че са постигнали най-добрите си тримесечни резултати в историята. Компанията е произвела близо 480 000 автомобила и е доставила над 466 000.

През юни обаче BYD, която е подкрепена от Уорън Бъфет, е продала общо 253 046 нови електрически превозни средства, което е с 89% повече в сравнение с предходната година, според данни на компанията. Това са най-добрите месечни продажби, постигани някога от китайския конкурент на Илон Мъск. Продажбите включват както електромобили с акумулаторни батерии, така и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа.

Tesla надскочи прогнозите на анализаторите с рекордни доставкиТова се дължи основно на намаляването на цените и федералните кредити в САЩ
Tesla и BYD са сред най-продаваните производители на електрически превозни средства в света. BYD все още изостава от Tesla в глобален мащаб по отношение на продажбите на чисто електрически превозни средства, но в Китай базираната в Шънджън компания вече заема лидерската позиция.

През май BYD е продала около 119 000 чисти електромобила, което е повече от двоен ръст спрямо същия период на миналата година. За сравнение, шанхайската фабрика на Tesla Gigafactory е доставила 77 695 автомобила през май, което е със 142% повече от предишната година, според най-новите статистически данни, публикувани от Китайската асоциация на автомобилните производители.

Най-прекият конкурент на Tesla

Но добрите резултати видимо не удовлетворяват достатъчно BYD. Китайският гигант иска да свали от трона Tesla на всяка цена и вече прави ходове в тази посока, последният от които е да пусне на пазара нов електрически SUV, считан за “най-прекия конкурент на Model Y на Tesla”.

Ford променя стратегията си за китайския автомобилен пазар През първото тримесечие продажбите на компанията в Китай намаляват заедно с пазарния ѝ дял
От дъщерния бранд на BYD Denza съобщават в понеделник вечерта, че са получили повече от 20 000 предварителни поръчки за своя изцяло електрически SUV N7, който се продава в ценовия диапазон от 41 680 до 52 452 долара. Това го прави директен съперник на Model Y на Tesla, чиито последни цени варират в сходни граници.

"Denza N7 е насочен директно към премиум сегмента на средноразмерните кросоувъри, чиято конкуренция включва Tesla Model Y и Nio ES6", казва Ту Ле, основател на базираната в Пекин консултантска компания Sino Auto Insights. "Denza наистина беше под радара в продължение на няколко години, но BYD е готова да покаже обновения си бранд, а медийното покритие на представянето показва тяхната увереност в продукта и желанието им да поддържат натиска върху традиционните производители".

По време на продължилото повече от час събитие в понеделник BYD показва клипове с положителни отзиви на местните медии за новия модел, докато на живо то е излъчвано единствено в Weibo, китайска платформа, подобна на Twitter. Прякото предаване е привлякло близо 2 милиона души, което е значително повече от 200 000 гледания, които предизвика живото предаване за пускането на пазара на автомобила Nio в края на 2021 г.

Toyota разработва “следващо поколение” електромобили Друг водещ производител - Nissan, представи физически модел на своята електрическа концепция Max-Out
Mercedes-Benz Group има 10% дял в марката Denza. Нейният предишен електрически модел, многофункционалният автомобил D9, претендира за повече от 10 000 продажби на месец от март насам. За момента той се предлага в Тайланд, но предстои да бъде пуснат на пазара в Хонконг, Макао и Европа.

Технически характеристики

От бързото зареждане на батерията и вградените технологии за подпомагане на шофирането до редица развлечения в автомобила, премиерата на Denza N7 показва характеристики, които са в силна конкуренция с това, което предлагат Nio, Tesla и други водещи играчи на китайския пазар на електрически автомобили.

Сиви облаци над китайския пазар на електромобили Повече от десетилетие китайското правителство субсидира покупките на електромобили, което е на път да се промени и подсказва накъде ще тръгнат китайските компании
В своята презентация в понеделник генералният мениджър по продажбите на Denza Джао Чанцзян акцентира върху функции за защита на личните данни, дисплей с добавена реалност, който използва AR технология за проектиране на информация в цифров вид върху пътя пред водача, както и технология за абсорбиране на неравностите по пътя за по-плавно шофиране, която е уникална за местния пазар.

Новият модел на BYD разчита и на операционната система за смартфони Android.