Силният ръст на абонатите на Netflix не води до силен ръст на приходите
Netflix имаше интересен проблем при представянето на последните си тримесечни резултати – инвеститорите предполагаха, че всичко върви както трябва.
Цената на акциите на стрийминг гиганта скочи с около 48% през последните три месеца. Това беше забележително представяне в светлината на стачките в Холивуд, които на практика спряха производството на цялата индустрия.
Цените на акциите на Disney, Warner Bros Discovery и Paramount се понижиха средно с 16% през това време, тъй като нарастващият конфликт между таланти и мениджмънт повдигна сериозни въпроси относно филмите, планирани за по-късно тази и следващата година.
Смяташе се, че Netflix е донякъде изолирана от въздействието на стачките, тъй като произвежда голяма част от съдържанието си на пазари, които не са обхванати от недоволството на холивудските синдикати. Компанията обаче посочи в сряда, че това може да не е така, което е едновременно лоша и добра новина.
Като част от доклада си за второто тримесечие, Netflix повиши прогнозата си за свободен паричен поток за цялата година до 5 милиарда долара от 3,5 милиарда долара по-рано, заради по-ниски прогнозирани парични разходи за съдържание на фона на стачките. Това обаче ще се промени, когато разходите за продукция бъдат възобновени. Уолстрийт очакваше 5,6 милиарда долара свободен паричен поток за 2024 г.
Резултатите за второто тримесечие на Netflix са най-общо казано смесени.
Платформата е добавила около 5,9 милиона нови платени абонати през второто тримесечие, което е над два пъти повече от прогнозираните от Уолстрийт 2,2 милиона. Компанията заяви, че очаква подобно ниво на ръст на абонатите през текущото тримесечие, което също би изпреварило прогнозите на анализаторите.
Оперативната печалба от 1,8 милиарда долара през второто тримесечие надминава консенсусната оценка със 17%, като изпреварва и прогнозата на компанията.
Защо Холивуд стачкува? Не всеки прибира хонорарите на Скалата и Том КрузДуейн
Приходите от 8,2 милиарда долара през тримесечието обаче са паднали с около 1% спрямо прогнозата на компанията, направена преди три месеца. Това предполага, че повече нови абонати избират по-евтините планове на платформата, включително наскоро пуснатия, поддържан от реклами. Следователно средният приход от плащащ абонат е намалял с 5% спрямо същия период на миналата година, а Netflix отбеляза в сряда, че „настоящите приходи от реклами не са съществени“.
Акциите на Netflix спаднаха с близо 9% в следборсовата търговия.
Платформата все още е в завидна позиция в сравнение със своите колеги в Холивуд, които се опитват да направят стрийминг бизнесите си печеливши, докато секторът на кабелната телевизия продължава да спада.
Netflix се е справилa добре с някои потенциално спорни промени като спирането на споделянето на пароли, което имаше потенциал да отблъсне абонатите.
Компанията заяви също така, че очаква растежът на приходите да се „ускори по-съществено“ през четвъртото тримесечие на 2023 г.