Amazon с нов опит в сектора на дигиталното здравеопазване
Amazon обяви, че въвежда услугата си за виртуална здравна клиника на цялата територия на САЩ.
Гигантът в електронната търговия и облачните изчисления стартира услугата, наречена Amazon Clinic, през ноември миналата година, представяйки я като виртуална платформа, чрез която потребителите могат да се свързват с доставчици на здравни услуги за лечение на често срещани заболявания като инфекции, акне и мигрена, припомня CNBC.
Потребителите посочват своето състояние, избират доставчик, след което отговарят на кратък въпросник. В зависимост от това къде живеят, те могат да изберат да се свържат с лекар чрез видео или текстово съобщение.
Amazon не предоставя самите телемедицински услуги, а вместо това предоставя Amazon Clinic като софтуерна платформа за свързване на телемедицинските партньори с пациентите. Сред настоящите партньори на технолгичния гигант са компании като Curai Health, Hello Alpha, SteadyMD и Wheel.
След като е тествана в ограничени региони, сега платформата вече е достъпна за потребителите във всички 50 щата и Вашингтон чрез видеовръзка, но регулаторни проблеми ограничават консултациите, базирани на съобщения, до 32 от тях.
Нвора Айогу, главен медицински директор и генерален мениджър на Amazon Clinic, обяснява в интервю за CNBC, че компанията проверява качеството на всеки доставчик и вътрешните му операции, за да определи дали да бъде допуснат до платформата. Гигантът в електронната търговия също така се уверява, че доставчиците разполагат с персонал във всички 50 щата, "за да могат да предоставят грижи своевременно".
Amazon Clinic все още не приема полици за допълнително здравно осигуряване и застраховки, но потребителите могат да ги използват, за да платят за лекарства, предписани чрез услугата. Рецептите могат да се изпълняват във всяка аптека, включително в собствената онлайн аптека на Amazon, която се занимава с изпълнението и доставката.
Компанията отказва да разкрие колко потребители са се регистрирали за ползване на Amazon Clinic.
От години Amazon се опитва да навлезе в сектора на здравеопазването с променлив успех. През 2020 г. компанията стартира собствена онлайн аптека, след като преди това придобива PillPack през 2018 г.
Компанията на Джеф Безос също така представи, а след това закри телемедицинска услуга, наречена Amazon Care.
По-рано тази година Amazon приключи и придобиването на доставчика на здравни услуги OneMedical за 3,9 млрд. долара.
През 2018 г. компанията се обедини с Berkshire Hathaway и JPMorgan, за да стартира инкубатор за подобряване на здравните програми на работодателите, но закри инициативата три години по-късно.