Как да привлечете работещите дистанционно към мисията на компанията
![Как да привлечете работещите дистанционно към мисията на компанията](https://sportal365images.com/autocrop/smp-images-production/profit.bg/25012024/ead07a11-4b3a-42e4-959e-a4d6fc41888c.jpg?width=1001&height=538&format=webp)
Ангажираността на служителите постепенно се повишава, но управителите на бизнеси може би трябва да обърнат внимание на онези, които работят дистанционно.
Процентът на ангажираните работници се e повишил от 32% през 2022 г. до 34% към средата на 2023 г., показа скорошно проучване на Gallup, като работещите от дома или по хибриден модел остават по-отдадени от своите колеги в офиса.
И все пак може би има основание за тревога: едва 28% от кадрите, които работят само от вкъщи, се чувстват свързани с мисията и целите на своята компания – антирекорд за последните 12 години.
Защо?
Най-вероятната причина е натрупването на физическа дистанция, чиято кулминация се изразява в психическо отчуждение, смята експертът от Gallup Джим Хартър, цитиран от Inc.
Без тази връзка има риск служителите да започнат да нехаят за работата си – да препускат през смените, без да се замислят за дългосрочните цели на компанията. Подобна отчужденост може да повлияе негативно върху възприятието на клиентите за обслужването, продуктивността, качеството на работа и дори степента на задържане на персонала, казва още Хартър.
Ето как управителите на бизнеси правилно да оценят и заздравят връзката на служителите с мисията на своите компании.
Вникнете в корена на проблема
Ако забележите подобна отчужденост сред персонала си, трябва първо да определите точно защо тя представлява проблем, казва доц. Скот Дъст от Университета в Синсинати.
Може би се отразява върху представянето на екипа? Или пък повишава текучеството?
Всяко от тези предизвикателства изисква различен подход, затова е ключово да разберете какъв резултат преследвате, допълва той.
Работодателите трябва да са наясно и че хоум офис служителите са различни.
Причините един новоназначен кадър, който работи дистанционно, да не се чувства свързан с мисията на компанията, може да са съвсем различни от тези на друг, който е в екипа отдавна, обяснява независимият брандинг стратег Ан Бар Томпсън. „В първия случай трябва да помислите как да увлечете човек, който отскоро е част от фирмата, а във втория – какво го е накарало да се отдръпне безвъзвратно“, добавя тя.
Директорите на компании трябва да се възползват от възможността да „се вгледат навътре“ – и да включат подчинените си в този процес, за да разберат къде се корени проблемът, смята Мелина Кордеро, основател на консултантска компания, посветена на социалното разнообразие, равенството и включването.
Разполагат ли служителите ви с всички ресурси – включително технологични, необходими им в работата?
Чувстват ли се „недооборудвани“?
Смятат ли, че имат нужда от допълнително обучение или пък от повече структурирано време със своите ръководители и екипи, за да разберат целите, а оттам и мисията на компанията?
Когато си партнират с персонала, за да стигнат до отговорите на тези въпроси, лидерите ще развият по-добро усещане за правилното решение, добавя Кордеро.
Не е изключено първата стъпка към заздравяване на връзката „служител – мисия“ да е съвсем проста – като преработите посланието си.
Посланията на твърде много компании са „прекалено дълги и служителите не се припознават в тях“, смята Хартър. Затова управителят трябва да се увери, че водещата цел на организацията е формулирана „кратко, ясно и вдъхновяващо“ и описва точно стойността, която бизнесът създава, добавя експертът. Дори само няколко думи са напълно достатъчни.
Възможно е и компанията да има ясна мисия, но пък служителите да не виждат каква е нейната връзка с ежедневната им работа.
Преди години брандинг стратегът Ан Бар Томпсън посещава производствения етаж на компания за медицински устройства, където голяма част от персонала ѝ споделя, че на ежедневна база не се чувства свързан с мисията да спасява човешки животи.
Затова работодателите трябва да търсят възможности да помагат на своите подчинени да виждат по-голямата картина, добавя Томпсън. Например като оповестяват успехите на компанията или ги отпразнуват като един голям екип.
И все пак някои бизнеси биха срещнали сериозни затруднения да мотивират служителите си да ги е грижа за мисията, смята доц. Скот Дъст от Университета в Синсинати.
„Немалко кадри са силно скептични, когато се опитвате да ги убедите, че генерирането на огромна печалба носи значими ползи за света“, добавя той.
Какъвто и да е случаят, ръководителите трябва да помагат на хората си да се чувстват свързани с компанията, отвъд нейната мисия. Бихте могли да инициирате социален проект, по който те да работят заедно, предлага Томпсън.
Или пък, според Дъст, да повишите ангажираността им с по-добри условия на труд: „За да се представят на по-високо ниво и да не си тръгнат от вас, може би имат нужда от гъвкавост или пък искат възможност да се издигнат в йерархията.“