Новият вкус на Coca-Cola е създаден от изкуствен интелект
През последната година и половина Coca-Cola непрекъснато експериментира с лимитирани напитки с мистериозни вкусове – повечето от тях с неясни, футуристични концепции и неразкрити качества.
Последният от тях, Coca-Cola Y3000, отговаря на изискванията. Предполага се, че вкусът на напитката е като този на… бъдещето.
Типично в свой стил, гигантът за безалкохолни напитки използва изкуствен интелект, за да определи вкуса и опаковката на най-актуалния си продукт, пише CNN.
Coca-Cola Y3000 е проектирана да има класически вкус на кола, но с нещо загадъчно. За да измисли допълнителната нотка и дизайна на опаковката, компанията се обръща към изкуствения интелект.
За опаковката на продукта – с весели балончета, розово и синьо, и пикселизирано лого, Coca-Cola използва изображения, генерирани от изкуствен интелект и създава настроения за вдъхновение.
Алуминиевото кенче също отдава заслуженото, като на видно място отбелязва, че е "Създадена съвместно с изкуствен интелект".
Y3000, която се предлага в класически вариант и такъв без захар в САЩ и Канада, ще се продава за ограничен период от време и ще струва колкото обикновената кола.
За Coca-Cola е важно да запази вълнението на клиентите, особено на по-младите, тъй като емоцията е приоритет на бранда с над стогодишна история. За целта се използва платформата Creations, отговорна за лимитирани вкусове като Y3000, в опит да бъде привлечено вниманието на по-младите потребители.
Както и при другите вкусове от Creations, Y3000 съчетава онлайн преживявания със събития или стоки от реалния живот. Клиентите могат да сканират QR код върху опаковката на Y3000, за да стигнат до сайта Creations, където могат да се забавляват с това как ще изглежда бъдещето след 977 години, например.
Кампанията включва и лимитирана капсулна колекция, разработена съвместно с луксозната марка за улична мода Ambush, която ще бъде налична на уебсайта на марката тази есен.
В портфолиото на Coca-Cola вече има редица лимитирани вкусове, създадени чрез Creations, като последният от тях е Coca-Cola Ultimate, насочен към геймърите и е направен в партньорство с Riot Games, издател на мултиплейърната онлайн игра League of Legends.
Преди Ultimate се появиха Starlight, вдъхновена от космоса; Dreamworld, която според компанията има вкус на сънища и Byte, за която се предполага, че е с вкус на пиксели. Coca-Cola си партнира и с музикантите Rosalía и Marshmello за лимитирани вкусове.
С изключение на напитката Marshmello (ароматизирана с ягоди и диня) Coca-Cola пази в тайна какъв точно е вкусът на тези продукти.
"Никога няма да отговорим на този въпрос" по "ясен" начин, заяви пред CNN Оана Влад, старши директор по глобалната стратегия в Coca-Cola. Но "вкусовият профил винаги е, както казваме, 85 до 90% кола. И след това 10 до 15 % нещо неочаквано".
Вкусовете не са предназначени да се превърнат в постоянни предложения, заяви главният изпълнителен директор Джеймс Куинси на конференцията на главните изпълнителни директори Redburn миналата година.
"Те са по-ангажиращи и по-интересни отколкото един вкус на ванилия или нещо подобно. Тестването на границите е свързано с ангажираността на нашите потребители.", допълни той.