Тейлър Суифт се готви да отнесе боксофиса със $120 млн. в премиерния уикенд
Културното торнадо Тейлър Суифт цяло лято пълни стадионите по време на концертното си турне, прави гласуването атрактивно, като призовава феновете да изпълняват гражданския си дълг, а тълпи от тийнейджърки се редят по трибуните на футболни мачове, за да видят как любимката им ликува.
Сега певицата е готова да атакува още един сектор от икономиката: филмовия боксофис, който все още се опитва да се възстанови от пандемията и холивудските стачки, пише Reuters.
Само след седмица, на 13 октомври е премиерата на "Taylor Swift: The Eras Tour". Очаква се документалният филм за турнето й да послужи като лакмус дали такова "алтернативно съдържание" може да привлече зрители в киносалоните.
Според касови анализатори и ръководители на студия, филмът на Суифт може да донесе 120 милиона долара през премиерния си уикенд, което ще доведе до сътресение в продажбите на билети за AMC Theatres, Cineworld и други вериги.
Но прехваленият ефект на Тейлър Суифт, заедно с концертния филм на поп дивата Бионсе, може да не компенсира напълно дупките, създадени от стачките в Холивуд, допълва Reuters.
Трудовите размирици прекъснаха завръщането на филмовата индустрия, като забавиха темпото на летните хитове като "Човекът-паяк ", "Барби" и "Опенхаймер" преди решаващия празничен сезон, който според изследователската компания Comscore представлява около една четвърт от годишните приходи на индустрията в боксофиса.
"Суифт и Бионсе със сигурност ще запълнят някои от празнините", казва старши анализаторът на Box Office Pro Шон Робинс. "Все пак, вероятно е твърде много да очакваме само тези заглавия да компенсират напълно приходите на "Дюн": Част 2", "Ловецът Крейвън" и следващите "Ловци на духове". И трите премиери бяха отложени за 2024 г., тъй като звездите им не могат да ги промотират, докато профсъюзът на актьорите SAG-AFTRA продължава да стачкува.
По тази причина След собствениците на кина се опитаха да запълнят програмите си с това, което индустрията нарича "алтернативно съдържание", като например концертните филми от турнетата на Суифт и Бионсе.
Предварителните продажби на "Тейлър Суифт: Турнето "The Eras Tour" е на нивото на блокбъстър от типа на "Междузвездни войни" или "Марвел".
Боксофис анализаторите очакват документалният филм да събере между 150 и 225 млн. долара за времето на прожекциите си в САЩ и Канада. "Ренесанс: Филмът на Бионсе", който излиза по кината през декември, се очаква да донесе 75 млн. долара от продажби на билети.
"Отдавна говорим за алтернативно програмиране", обяснява Роландо Родригес, председател на Националната асоциация на собствениците на театри, като отбелязва, че изложителите са показвали и други форми на забавление, например опера.
"Но няма съмнение, че Eras Tour с Тейлър Суифт наистина постави началото на тази нова тенденция. Бионсе ще го изведе на следващото ниво."
Обявяването на филма на Суифт "беше огромна изненада", казва Брок Багби, изпълнителен вицепрезидент на базираната в Мисури компания B&B Theatres, петата по големина верига от киносалони в САЩ с 529 екрана в 14 щата.
Кината се стремят да превърнат филма, който ще се излъчва от четвъртък до неделя, в събитие. B&B Theatres ще разпънат розови килими, ще поставят фотобудки и ще насърчат феновете да танцуват по време на прожекцията.
Въпреки силната ноемврийска програма с "Чудесата", "Тролчетата се събират" и предисторията на "Игрите на глада", коледният списък изглежда постен в сравнение с последните години. Двама ръководители на студия отбелязват липсата на очевиден декемврийски блокбъстър от мащаба на "Аватар: Пътят на водата", който беше най-касовият за 2022 г., или на хита от 2021 г. "Спайдърмен".
В началото на годината проследяващият боксофиса Брус Наш очакваше продажбите на билети за 2023 г. на вътрешния пазар да достигнат 10 млрд. долара. "Стачката сложи край на това", казва Наш. Той намали прогнозата си до около 9,6 млрд. долара, което е с 32% повече от миналата година, но с 16% под постъпленията от 11,4 млрд. долара преди пандемията през 2019 г.
Защо Холивуд стачкува? Не всеки прибира хонорарите на Скалата и Том КрузДуейн
Сред собствениците на киносалони остава опасението, че стачката на SAG-AFTRA ще наруши филмовия списък за догодина.
Дори ако големите студия и актьорите постигнат споразумение до Деня на благодарността, продукциите вероятно няма да бъдат възобновени до януари заради празниците. Това ще свие потока от нови филми в кината през следващата година.
Много сме несигурни, признава анализаторът на B. Riley Ерик Уолд, като добавя, че разбъркването на натоварените графици на актьорите ще представлява предизвикателство. "Ще има по-голям риск да се изместят неща, които не са завършени и които са планирани за пускане през следващата година."
Преговарящите за стачкуващите холивудски актьори възобновиха в понеделник преговорите по договора с представители на големите студия, телевизионни мрежи и стрийминг услуги, като това беше първият път, когато двете страни се върнаха на масата за преговори от средата на юли насам.
Преговорите се проведоха осем дни след като продуцентите постигнаха отделно споразумение с холивудските сценаристи, които започнаха собствена стачка на 2 май, около 10 седмици преди актьорите.
Анализаторите от Wedbush Securities смятат, че краткосрочните щети от стачките ще бъдат ограничени, ако актьорите постигнат споразумение този месец, а въздействието им върху графика за 2024 г. в този случай "вероятно ще бъде слабо".