Да те повишат само защото идваш в офиса: Възможно, според проучване на KPMG
Изпълнителните директори наистина започват да мразят дистанционната работа – и са готови да предложат нещо много повече от безплатна пица, за да накарат служителите си да дойдат в офиса.
Разочарованието им е толкова силно, че 9 от 10 казват, че биха били съгласни на повишения на запалтите, както и на по-добри позиции за работещите, които идват в офиса, според проучване, публикувано в четвъртък от KPMG.
То е проведено от средата на август до средата на септември сред 400 американски изпълнителни директори на компании с най-малко 500 милиона долара годишен приход.
Само 9% от 400-те бизнес лидери, анкетирани от KPMG, заявяват, че са неутрални по отношение на възнагражденията на служителите, които идват в офиса.
1% казват, че е малко вероятно да предпочитат тези, които се появяват в офиса.
Проучването на KPMG установява още, че само една трета от главните изпълнителни директори предвиждат традиционните офис работни места да останат хибридни – спад от 45% през 2022 г. А славните дни на напълно дистанционната работа са в миналото: само 4% от бизнес лидерите имат намерение да позволят напълно отдалечени роли за онези, чиито работни места вече са били в офиса – спад от 20% миналата година.
Пол Ноп, председател и главен изпълнителен директор на KPMG в САЩ, казва пред Insider, че за изпълнителните директори ще бъде трудно да накарат хората да се откажат от гъвкавостта, с която са свикнали. „Всъщност е много трудно да върнеш този дух обратно в бутилката“, посочва Ноп.
Той допълва, че много бизнес лидери приемат, че присъствието на хората в офиса по-често ще стимулира сътрудничеството и продуктивността. Според него обаче това не е сигурна взаимовръзка.
Докато дебатът за това къде служителите да вършат работата си продължава, анкетираните изпълнителни директори съобщават, че най-големият им оперативен приоритет е да гарантират, че могат да привлекат - и да задържат - най-добрите таланти през следващите три години.
Около 8 от 10 главни изпълнителни директори в САЩ казват, че тенденциите, които могат да застрашат просперитета на техните компании през следващите три години, са разходите за живот, регулаторните изисквания и новите технологии.