Аз съм бивше корпоративно момиче: Историята на Ейми Портърфийлд
През 2009 г. Ейми Портърфийлд e директор на отдела за разработване на ново съдържание в компаниите на Антъни Робинс*. Работи на пълно работно време от 9 до 5, получава отлична заплата, има право на платен отпуск, а в скорошен период очаква и повишение.
Точно тогава младата жена осъзнава, че не иска да прави това повече. Запознава се с хора, които са създали собствени онлайн бизнеси и копнее за ежедневната свобода, която й предоставя този тип работа.
В крайна сметка, Ейми напуска позицията си на пълен ден и започва да експериментира с различни бизнеси, включително продажба и създаване на онлайн курсове, разказва историята й CNBC.
През 2019 г. тя стартира Академия за дигитални курсове, в която преподава умения на другите как сами да започнат собствен бизнес с онлайн курсове. Междувременно, нейният не спира да се развива. Днес тя е успешен автор на книги, експерт по онлайн маркетинг и водеща на популярния подкаст Online Marketing Made Easy. През годините Ейми помага на общо 50 000 курсисти и насърчава десетки милиони потребители.
Имаме Дори в новите условия на труд след пандемията, процентите на преуморени работници се покачват
През февруари от печат излиза новата й книга "Двуседмично уведомление: Намери смелост да напуснеш работата си, да печелиш повече, да работиш, където искаш и да промениш света".
Изданието вече е бестселър на "Ню Йорк Таймс", а Ейми се надява, че хората, които ще я прочетат, са "тези, които в момента са в кабинета си и се оглеждат наоколо, мислейки си:
"Трябва да има нещо по-добро за мен"
Ако и вашето желание е да напуснете работата си на пълно работно време, но не сте сигурни, че това е правилният ход, ето три причини, които Ейми Портърфийлд съветва да обмислите.
Не ви плащат достатъчно. Ако не сте доволни от парите, с които оценяват труда ви, време е да продължите напред.
Самата Ейми преживява подобен момент на една от първите си позиции. Случайно забелязва от факс информация за заплатата на свой колега от мъжки пол и разбира, че получава по-малко, макар че има по-голям трудов стаж и работи от повече време за компанията. Започва да си търси нова работа и напуска три месеца по-късно.
"Недостатъчното заплащане е огромен стимул за "Край". Със сигурност можете да поискате повишение. Но ако ви откажат, трябва да помислите за план Б", съветва Ейми.
Чувствате се незабележими или подценени. Няма начин да поправите отношението на висшестоящите, помислете за стратегия за напускане.
"Понякога хората се чувстват като незабележими на работните си места. Те имат идеи, представят ги и никой не им обръща внимание. Това може да е знак, че там, където сте, няма да има възможност за растеж. Ако се чувствате недооценени на работното си място и знаете, че идеите ви не получават вниманието, което заслужават, започнете да си търсите работа, където ръководството е отворено да чуе какво имате да кажете, а защо не и да започнете собствен бизнес, "където вашите идеи са приоритет номер едно.", обяснява Ейми.
Не искате да вършите работата на шефа. Понякога осъзнаването, че е време да напуснете, е свързано с това да признаете, че компанията не отговоря на очакванията ви за по-нататъшно развитие.
"Един от въпросите, който често се пренебрегва от служителите, е да погледнете шефа си и да си помислите: "Добре, искам ли работата, която има той?" Идеята е да погледнете напред и да разберете дали това е пътят, който ви интересува. Ако отговорите: "Не искам такъв тип работа. Искам да печеля повече пари. Искам да се занимавам с нещо по-творческо. Това не ме вълнува", точно това трябва да ви подскаже, че растежът в този бизнес просто не е за вас", допълва Ейми.
Според нея, трябва да си дадете период от три, шест, девет месеца или дори година, за да обмислите правилната бизнес концепция и да сте достатъчно подготвени за голямата промяна, която ви очаква в бъдеще.
*Антъни Робинс е предприемач, милионер още от 24-годишна възраст и автор на бестселъра „Неограничена власт“. Той е всепризнат лидер в обученията по развитие на личността. Основател е на 9 преуспели компании и е създател и председател на Robbins Research International – водеща изследователска и маркетингова организация в неговия бизнес.