„Просто изпадам в някакъв вид транс“, казва Шарън Стоун за всекидневната си практика да рисува.

Тя прави това от първите дни на Covid-19 пандемията и сега показва плодовете на този труд в изложба, озаглавена „Добре дошли в моята градина“, която може да се види до 3 декември в галерия C. Parker в Гринуич, Кънектикът, пише CNN.

Носителката на „Златен Глобус“, която има и номинация за „Оскар“, хваща четката още като дете, научена от леля си Воне, която е художничка. Шарън Стоун записва изкуство в университета Единборо в родния си щат Пенсилвания, преди да го напусне в края на 70-те години заради кариерата си на модел и актриса.

Комплект за рисуване, който приятел ѝ подарява по време на локдауните, я връща към изобразителното изкуство. Тя превръща къща за гости в имота си в Лос Анджелис в домашно студио и сега посвещава няколко часа на ден на рисуването.

Изложбата „Добре дошли в моята градина“ носи името на една от 19-те картини на Стоун, за чиято символика актрисата казва: „Планетата е нашата градина. Мисля, че много хора не уважават Земята, преструвайки се, че няма климатични промени, че няма екологична криза. И вярват, че ако просто игнорират проблема, той ще изчезне.“

WELCOME TO MY GARDEN / C. Parker Gallery

Много от творбите в изложбата са вдъхновени от социални проблеми, както и от лични преживявания на Стоун.

Картината „Състояние на нещата“ показва гнездо на кървави усойници, които Стоун сравнява с патриархалното общество, което вярва, че може просто да „взема и взема“, независимо дали става въпрос за природни ресурси или политическа власт.

Друга картина пък е посветена на нейна приятелка, която се е борила да има бебе и е претърпяла спонтанен аборт, преди да роди на 40 години. Когато свекърът на жената коментира язвително теглото на бебето няколко месеца по-късно, тя беше „просто опустошена, а аз бясна“, споделя Стоун пред CNN, добавяйки, че е нарисувала картината в отговор на тези чувства.


IT'S MY GARDEN, ASSHOLE / C. Parker Gallery

Силната емоция зад творбите на Стоун, която се превърна в икона от 90-те години благодарение на ролите си във филми като „Казино“ и „Първичен инстинкт“, е това, което привлича собственичката на галерията в Гринуич Тифани Бенинкаса. „Може да почувствате както енергия на Стоун, така и ангажимента ѝ към изкуството“, казва тя.

Актрисата прекарва голяма част от времето си в студиото, опитвайки се да преведе начина, по който вижда света върху платното. „Откакто получих инсулт, започнах да виждам цветни шарки по стената“, казва тя за CNN. „Трябваше да вземам лекарства, за да спра това, но все още виждам тези цветове навсякъде.“

Тя също така експериментира с различни техники и материали, от валяци за боядисване до металик бои и спрей за графити, за да постигне ефектите, които иска.


AMELIA / C. Parker Gallery

Манията на Стоун по артисти като Кандински и Миро повлиява на по-абстрактните ѝ картини като „Амелия“, диптих, кръстен на легендарния пилот Амелия Еърхарт. „Мислих много за това какво трябва да е било за нея да бъде в самолета толкова дълго сама, ден след ден, час след час“, споделя Стоун.

GIVERNY / C. Parker Gallery

„Живерни“ пък е резултат от пътуване на Стоун до френското село, в което е живял и работил Клод Моне.

Там тя моли сина на пазачите на обекта да ѝ покаже всички места, на които е рисувал импресионистът.

Каквато и да е отправната точка, процесът винаги е всепоглъщащ за Стоун, която признава, че може да бъде „малко психопат“, докато се старае крайният резултат на платното да съответства на визията в главата ѝ.