ВИП чакалня за всички: Летища отварят частните салони за по-бедни пътници
Въоръжени с кредитни карти и готови да харчат повече след годините на пандемия, все повече пътници получават достъп до частните салони на летищата, превръщайки някогашните малки, ексклузивни пространства за елитни персони в задължителна спирка за милиони хора от цял свят.
Тенденцията е едновременно възможност и предизвикателство за авиокомпаниите, които предлагат луксозно обслужване на клиентите.
Пространствата трябва да бъдат едновременно ексклузивни и достъпни за достатъчно голям брой хора, пише CNBC.
За най-редовните пътници и притежатели на определени кредитни карти стандартният достъп до салоните на авиокомпаниите е безплатен или с отстъпка.
Индивидуалното годишно членство е на стойност между 650 и 850 долара за големите американски превозвачи, които през последните години повишиха цените си.
Салоните Sky Club на Delta Air Line стават толкова популярни, че клиентите започват да се оплакват от дългите опашки и тълпите. В отговор, авиокомпанията ограничи достъпа на служителите, въведе времеви ограничения и обяви годишни лимити за посещенията на премиум клиенти с определен вид кредитни карти.
"Всяко чакане е твърде дълго и ние правим всичко възможно да го сведем до минимум", заяви главният директор по работата с клиенти на Delta Алисън Аусбанд пред CNBC миналото лято при откриването нс по-голям Sky Club на международното летище "Джон Ф. Кенеди" в Ню Йорк.
Тя заяви, че салоните "в никакъв случай не са център за печалба за Delta", а "инвестиция, която правим в първокласното изживяване за нашите клиенти".
Ръководителите на Delta заявиха, че ръстът на приходите от премиум продукти като бизнес класа е изпреварил този на икономичната класа в основния салон.
Delta, United Airlines и American Airlines се надпреварват да изграждат все повече и по-големи салони и пространства, за да отговорят на голямото търсене.
Салоните са на различни нива. Миналата година например, United откри на своя хъб на международното летище в Денвър експресен клуб за пътници и управлява отделно мрежа от салони Polaris за клиенти от най-висока класа, обикновено пътуващи по международни маршрути на дълги разстояния.
Издатели на кредитни карти като JPMorgan Chase, Capital One и American Express също отварят нови пространства на летищата, желаейки да привлекат и задържат високобюджетни клиенти.
"Клиентите възнаграждават компаниите, които се грижат за тях, които са на тяхна страна и им създават невероятни преживявания", обяснява Джен Шойрих, ръководител на отдел "Пътувания" в Capital One.
Компанията е открила клубове на международното летище "Вашингтон" и "Далас/Форт Уърт" и планира да открие такъв на международното летище в Денвър в началото на следващия месец, а други проекти са на летище "Ла Гуардия" в Ню Йорк и на националното летище "Роналд Рейгън" във Вашингтон.
Притежателите на карта Capital One Venture X плащат 395 долара годишна такса за карта, която включва неограничен достъп до салоните на компанията за двама гости.
Пътниците без премиум абонамент имат достъп срещу 65 долара на посещение.
През 2022 г. Chase откри първия си салон Chase Sapphire в Хонконг, а през май първия в САЩ, на международното летище Логан в Бостън, който разполага с допълнителни екстри като масажни столове. Компанията планира да открие други салони на летищата Ла Гуардия, Вашингтон Дълес, Лас Вегас, Филаделфия, Финикс и Сан Диего.
Тези салони са отворени за клиенти с карти Chase Sapphire Reserve, които имат годишна такса от 550 долара и включват достъп за двама гости, допълва CNBC.