Промъкването в тесни опашки до самолетната стълбичка и проправянето на път към седалките е един от логистичните кошмари, през които авиоперсоналът и пътниците преминават всекидневно.

Затова авиокомпанията с най-много полети зад Океана започва да качва клиентите си на борда по нов метод, съобщава CNN.

United Airlines променя процедурата, надявайки се да спести до две минути време за качване.

Първи ще са пътниците до прозореца в икономична класа. Те ще бъдат последвани от тези с места на средните седалки, а хората до пътеката ще се качват последни.

Процесът, съкратен като WILMA за window-middle-aisle "беше тестван на четири вътрешни летища и един хъб и е по-бърз", се казва в съобщение на компанията до представителите на отдела за обслужване на клиенти.

Най-дразнещите неща, които хората правят в самолетаВ проучването са участвали около 2000 души в САЩ, които са пътували с цел почивка през последните три години

Промяната също така означава, че тези, които резервират места до прозореца, ще имат леко предимство за заветното и ограничено място в багажника отгоре.

Бързо качване на борда - големи икономии

"Спестяването дори на една минута от времето за заход на самолета може да достигне до няколкостотин милиона долара годишно за голяма авиокомпания", казва Джон Милн от университета Кларксън в Потсдам, Ню Йорк. Той е съавтор на над 20 статии по темата за качване на борда.

Обяснява, че спестяването на време се свежда до по-доброто използване на ключов ресурс на авиокомпанията - самолетите и добавя, че "особено големи икономии за авиокомпанията се получават, когато намаляването на времето за качване на борда води до предлагане на допълнителен полет през деня".

Иновацията на United Airlines е най-новата промяна в процедурите за качване на борда на самолетите от страна на голяма авиокомпания в САЩ. През 2017 г. American Airlines премина към система за качване на борда с девет групи, припомня CNN.

Защо вадим лаптопа и телефона от багажа си при проверките на летището?Опашката се движи монотонно и забавя всичко. Служителите ви гледат изпитателно, а накрая се сблъсквате с капризната молба:

По-рано тази година авиокомпания Southwest Airlines, която не разпределя места, обяви промени в своята система за качване на борда в три групи, като ограничи броя на пътниците, които могат да си купят слотове за ранно чекиране, за да се сдобият с по-добро място.

"Обратно пирамидално" качване

Милн е привърженик на метода "обратна пирамида" с четири групи за качване.

Първата е на пътниците със седалки до прозореца в задната половина на самолета. Втората е на пътници със средни седалки в задната половина и места с прозорци в предната половина. Третата група е на пътници със средни места в предната половина на самолета и места на пътеката в задната половина. Четвъртата и последна група са пътниците със седалки на пътеката в предната половина на самолета.

Бавно и досадно: Ето защо качването в самолета отнема много времеУскоряването на процеса на качване на борда не е приоритет за авиокомпаниите, защото те са монетизирали всичко в него

"Методът на обратната пирамида се качва по-бързо от WILMA и е по-прост", казва Милн.

Новата процедура за качване на борда на самолетите на United Airlines не предвижда промени в приоритетното качване на хора с увреждания или на хора с най-високо ниво на статут на редовен пътник. Не се правят и промени в първа група, която включва пътниците в първа и бизнес класа.