Азия е новият лидер сред най-луксозните хотелски вериги в света
Групата LTI – Luxury Travel Intelligence публикува нова класация за най-луксозните хотелски вериги в света.
Престижната селекция анализира различни хотели от една и съща верига, посочват авторите на проучването.
Членството в Luxury Travel Intelligence струва 700 долара годишно и дава достъп до проучванията на групата в областта на туризма, пояснява CNBC. Тя не продава реклама, а изследванията ѝ са независими и се финансират от абонаменти.
Майкъл Кромптън, съосновател на Luxury Travel Intelligence, коментира пред CNBC, че "съчетаването на продължаващия експлозивен растеж на сектора с най-висок клас мениджмънт и персонал, се оказва сериозно предизвикателство".
Той очаква това да бъде определящ фактор за класирането на групите в бъдеще.
Luxury Travel Intelligence използва алгоритъм за оценка на хотелските марки, който има максимален брой точки - 4663. Тази година той измерва 130 "точки на допир", като оценява фактори като хранене в стаите, процес на подготовка на гостите за пристигане и ангажираност на марката в социалните медии.
Групата използва точкова система, за да премахне "неизбежната емоционалност и личното мнение" от класацията, допълва Кромптън.
Той отбелязва, че инвестициите на веригите в нови хотели или в обновяването на съществуващите, са били основен фактор тази година.
Ето кои са най-добрите луксозни хотелски вериги за 2023 г.
Mandarin Oriental
Oetker Collection
Auberge Resorts Collection
Six Senses
Aman
Belmond
Four Seasons
One&Only
Rocco Forte Hotels
Rosewood
Peninsula
Raffles
За първи път Mandarin Oriental оглавява класацията, като изпреварва Oetker Collection с малка разлика.
Oetker Collection управлява 12 хотела в цял свят, включително Le Bristol в Париж, Hotel du Cap-Eden-Roc в Антиб, Франция, и The Lanesborough в Лондон.
Auberge Resorts Collection – класирана на трето място, управлява хотели като Mauna Lani в Хавай, The Lodge at Blue Sky в Парк Сити, Юта, и The Vanderbilt в Нюпорт, Роуд Айлънд. Това са само три от 27-те хотела и курорта под марката Auberge.
Тази година в класацията има две нови попълнения – Peninsula Hotels и Raffles Hotels & Resorts.
LTI посочва и други марки, които са "достатъчно оценени", за да бъдат наблюдавани. Сред тя са Alila, Anantara, Banyan Tree, Como, Dorchester Collection, Firmdale, Jumeirah, Leela, Oberoi, Park Hyatt, Ritz-Carlton, Shangri-La, Soho House, Red Carnation, St Regis, Taj, The Luxury Collection и Viceroy.
Марките, които имат по-малко от 10 обекта – минимално изискуемият брой за включване в списъка, но са оценени високо, са: Airelles, Althoff Collection, Bulgari, Capella, Cheval Blanc, JK Place, La Reserve, Maybourne, Montage, Nikki Beach, Pendry, Soneva, Ultima Collection и Virgin Limited Edition.