"Отвратителна" антисемитска теория на конспирацията – така Белият дом определи позиция на Илон Мъск в X (Twitter).

В същото време водещи американски компании заявиха, че спират рекламите си в платформата за социални медии, съобщава Reuters.

В сряда Мъск изрази съгласие с публикация в X, която твърди, че евреите подклаждат омраза към белите хора, като заяви, че потребителят, който се позовава на конспиративната теория, е говорил "действителната истина". Тази теория на конспирацията твърди, че евреите подготвят етническа и културна подмяна на бялото население с небели имигранти, което ще доведе до "бял геноцид".

Белият дом обвини собственика на платформата в "отвратително насърчаване на антисемитската и расистката омраза", което "противоречи на основните ни ценности като американци".

"Неприемливо е да се повтаря отвратителната лъжа един месец след най-смъртоносния ден за еврейския народ след Холокоста", заяви говорителят на Белия дом Андрю Бейтс, визирайки нападението на палестинската ислямистка групировка Хамас срещу Израел на 7 октомври.

Израел охлади ентусиазма на Мъск да пусне интернет в Газа

В петък Walt Disney Co, Warner Bros Discovery, NBCUniversal Comcast, Lions Gate Entertainment и Paramount Global заявиха, че спират рекламите си в X. Axios съобщи, че Apple най-голямата компания в света по пазарна стойност, също спира рекламите.

В четвъртък IBM спря рекламите си в X, след като доклад установи, че те са били поставени до съдържание, популяризиращо Адолф Хитлер и нацистката партия. Media Matters заяви, че е установила, че корпоративни реклами на IBM, Apple, Oracle и Xfinity на Comcast са били поставяни до антисемитско съдържание.

"IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и ние незабавно спряхме всички реклами в X, докато разследваме тази неприемлива ситуация.", заявиха от компанията.

Безскрупулен и несръчен: Оценките за Илон Мъск след първата година в XТази седмица се навършва година, откакто Илон Мъск купи социалната платформа за 44 милиарда долара

От своя страна, Мъск отговори с пост в социалната мрежа, като написа: В секундата, в която съдът отвори врати в понеделник, X Corp ще подаде иск срещу Media Matters и ВСИЧКИ, които са се сговорили в тази измамна атака срещу нашата компания.

Според групи за защита на гражданските права рекламодателите са се оттеглили от социалната медия още след като Мъск я купи през октомври 2022 г. и намали модерирането на съдържанието, което доведе до рязко увеличаване на речта на омразата в X.

"Много от най-големите рекламодатели са най-големите потисници на правото ви на свобода на словото", написа Мъск в X в петък, докато промотираше Premium абонамента на платформата, който премахва рекламите от каналите на потребителите.

X (Twitter) въвежда две нови нива на абонамент за потребителитеЕдното ниво ще бъде по-евтино с всички функции, но без намаление на рекламите

"Що се отнася до X, тя е изключително ясна по отношение на усилията ни да се борим с антисемитизма и дискриминацията. За него няма място никъде по света - той е грозен и неправилен. Точка", заяви главният изпълнителен директор на X Линда Якарино в четвъртък.

"Изминаха два месеца, откакто първоначално отправихме призива си към големите рекламодатели като Apple, Google, Amazon и Disney да спрат да наливат пари в X, тъй като антисемитизмът експлодира в платформата", заявиха еврейските лидери. "Нищо не се е променило. С изключение на опасността, в която се намират евреите.", допълват представители на еврейски организации, цитирани от CNBC.