От Just Do It до Open Happiness: Най-силните слогани на световните брандове
Слоганът е един от най-мощните инструменти за бизнеса.
Правилото е да е запомнящ се, кратък и въздействащ, като представя същността на бранда само с няколко думи.
Печелившият слоган може да привлече нови клиенти и да задържи лоялните, което го прави важен аспект на маркетинга.
Някои са толкова въздействащи, че стават емблема на компанията и се помнят с години от обикновените потребители.
За да определи най-популярните слогани в Америка, CEOworld анализира 50 от най-добрите слогани на всички времена от рекламния блог на Quality Logo Products.
От финансовите отчети и уебсайтовете на компаниите са взети предвид и последните годишни приходи на всяка марка.
Ето кои влизат в Топ 20 на най-успешните слогани на световните брандове:
Just Do It (Nike)
Think Different (Apple)
Where’s the Beef? (Wendy’s)
Open Happiness (Coca Cola)
Because You’re Worth It (L’Oreal)
Melts in Your Mouth, Not in Your Hands (M&M’s)
A Diamond is Forever (De Beers)
The Breakfast of Champions (Wheaties)
America Runs on Dunkin’ Dunkin’)
Can You Hear Me Now? (Verizon)
Quality Never Goes Out of Style (Levi’s)
Red Bull Gives You Wings (Red Bull)
Belong Anywhere (Airbnb)
Have it Your Way (Burger King)
The Happiest Place on Earth (Disneyland)
Trix Are For Kids (Trix)
Freaky Fast (Jimmy John’s)
When You’re Here, You’re Family (Olive Garden)
Taste the Rainbow (Skittles)
The King of Beers (Budweiser)
Много популярни марки с емблематични слогани продават достъпни и еднократни потребителски продукти като бърза храна, зърнени закуски, бира и захарни изделия.
В списъка обаче фигурират и компании, които предлагат услуги и стоки за дълготрайна употреба, като Apple, De Beers, The New York Times, Airbnb, Toyota и др.
Десетте компании с най-лоялни клиенти в света
Най-дългият слоган в списъка е само от девет думи, а повечето са още по-кратки – от две до пет думи. Например емблематичният слоган на Nike "Just Do It" (Просто го направи) е само три думи.
Една от основните цели на слогана е да отличава дадена марка и нейните продукти от останалите.
Например слоганът "Eat Fresh" (Яж прясно) на Subway го отличава от веригите за бързо хранене, като внушава, че храната му е по-свежа и по-здравословна. Слоганът на Walmart "Спести пари. Живей по-добре" акцентира върху ниските цени като основно предимство пред конкуренцията.
Някои слогани подчертават и специфични характеристики на продуктите. Например "Melts in Your Mouth, Not in Your Hands" ("Топи се в устата, а не в ръцете") на M&M's подчертава, че бонбоните са създадени, за да издържат на високи температури, без да се разтопят.
Докато някои слогани са се превърнали в синоним на дадена марка, други вече са подменени, тъй като освен, че продуктите не са актуални, времената и психологията на клиентите също са различни.