Изненадващият начин, по който Budweiser се превърна в Краля на бирите
Рекламното послание на Budweiser "Кралят на бирите" е също толкова разпознаваемо, колкото и конете от породата Клайдсдейл, използвани в реклами на марката.
Слоганът обаче невинаги е бил точно такъв.
Началото е поставено от германския имигрант Адолфус Буш, който пристига в САЩ през 1857 г. Няколко години по-късно той се жени за Лили Анхойзер и започва да работи в пивоварната на своя тъст.
Пивоварната, която е прекръстена на Anheuser-Busch през 1879 г., е пионер в технологията на пастьоризация, която позволява на Budweiser да бъде транспортирана из цялата страна без да се разваля, се посочва на уебсайта на компанията.
Budweiser, произходът на чието име може да бъде проследен до чешкия град Ческе Будейовица, известен и с германското си име Будвайс, се превръща в първата марка бира, разпространявана в цялата страна.
В този период наливните бурета и стъклените бутилки били единствените налични опаковки за пивоварите. Budweiser се продава предимно бутилирана, затова първоначалният рекламен слоган бил "Кралят на бутилираната бира."
"Споменавайки конкретно бутилките в 'Кралят на бутилираната бира', Budweiser комуникира цялостната сила на марката, както и определящата черта, която разделяла Budweiser от някои от нейните конкуренти," казва говорител на Anheuser-Busch InBev пред CNN Business.
Със засилването на конкуренцията слоганът бил променен на "Кралят на всички бутилирани бири". След това идва „Сухият режим“ в САЩ, при който е забранено производството, вноса, продажбите и транспортирането на алкохол в периода 1920-1933 г.
Компанията оцелява, като произвежда алтернативни продукти, като безалкохолни напитки и "почти бира," която била с много ниско (и законно) съдържание на алкохол. След вдигането на забраната слоганът "Кралят на бутилираната бира" се завръща, а Anheuser-Busch отново започва да произвежда запазената си марка.
Рекламното послание е променено на "Кралят на бирите" в средата на 20-и век, когато алуминиевите кенчета стават по-популярна опаковка. То все още се използва днес и може да бъде видяно основно на етикетите на Budweiser.
Технически погледнато обаче, от известно време слоганът не е верен. Budweiser можеше да се похвали с най-продаваната бира до 2001 г., когато предаде короната на своята марка Bud Light. Промяна на потребителските вкусове към по-ниско калорични опции, като зелцери, както и нарастващата популярност на по-скъпите алкохолни напитки, намалиха популярността на Bud.