В последно време Alphabet си навлече негативи с новините за масови уволнения и регулаторни предизвикателства.

Въпреки това обаче, хората продължават да използват Google, Gmail и Chrome. Технологичният гигант има най-лоялните клиенти, показва нов доклад на DesignRush, B2B компания за анализи, цитиран от CNBC.

"Индексът за лоялност на клиентите" оценява 100-те компании от класацията Fortune по 6 показателя, като изключва 40 компании, които не разполагат с достатъчно данни или не взаимодействат пряко с клиентите.

Тези показатели са:

  • финанси
  • среден рейтинг и обем на отзивите на клиентите
  • следене и ангажираност в социалните мрежи
  • търсения в Google, свързани с обслужването на клиентите
  • рейтинг на популярност от пазарни проучвания YouGov
  • нетна оценка на промоутъра (NPS), която се основава на вероятността клиентът да препоръча дадена марка или услуга на своите приятели
  • Ето кои са десетте компании с най-висока лоялност на клиентите:

    1. Alphabet

    2. Lowe's

    3. Intel Corporation

    4. Apple

    5. The Coca-Cola Company

    6. PepsiCo

    7. Amazon

    8. Allstate

    9. Microsoft

    10. Johnson & Johnson

    В доклада се отбелязва, че първото място на Alphabet се дължи на NPS, отзивите на клиентите и рейтингите на YouGov.

    "Средната оценка на клиентите на Google е 3,1 звезди (в началото на август), втората най-висока сред 100-те компании от класацията Fortune. Повече от половината от над 6000-те отзива са с пет звезди. Рейтингът на популярност на Google от 73%, според YouGov, е вторият най-висок в проучването.", казват авторите на доклада.

    Lowe's, която е на второ място в общото класиране, води в класацията на YouGov със 75% популярност, което е с 5% повече от най-големия ѝ конкурент Home Depot.

    Компания номер 3, Intel, се отличава с "едни от най-ниските обеми на търсения, свързани с обслужването на клиенти и оплаквания", се казва в доклада.

    Приходите на Apple спадат, но бизнесът с услуги достига рекорден връхОбщите приходи от iPhone, които обикновено са основен двигател на печалбите на Apple, не достигат прогнозите на анализаторите

    Apple, която е под номер 4, отдавна е известна с култовата си фенска база, но "изненадващо" се представя слабо в отдела за обслужване на клиенти. Това означава, че хората са търсили онлайн повече въпроси, свързани с поддръжката на Apple, отколкото повечето други компании от класацията Fortune 100, добавя DesignRush.

    Общо четири големи технологични компании, които често се възприемат като конкуренти – Alphabet, Apple, Amazon и Microsoft, попадат в Топ 10.

    Гигантът в областта на социалните медии Meta, който също е в списъка Fortune 100, не намира място в първите 10.

    Странно или нормално лого - кой подход е по-ефективен?В света на брандинга да се отличаваш е основна цел

    Сред компаниите, които не са технологични, двама преки конкуренти се класират непосредствено един до друг: The Coca-Cola Company и PepsiCo са под № 5 и № 6.

    Coca-Cola "има едни от най-удовлетворените клиенти, с едни от най-малките търсения, свързани с обслужване на клиенти и оплаквания".

    PepsiCo изпреварва конкурента си по оценки NPS и ангажираност в социалните медии, показват оценките в доклада.