Американските технологични гиганти се очаква да дадат знак за край на продължилото почти цяла година забавяне в бизнеса с облачни услуги, тъй като признаците на икономическа устойчивост насърчават клиентите да увеличават разходите си за технологии. Ръстът на цифровите реклами също се очаква да подпомогне печалбите, пише Reuters.

Microsoft, Alphabet, собственик на Google, Amazon.com и Meta Platforms - компании, които заедно се оценяват на над 6 трилиона долара, ще докладват приходите си тази и следващата седмица, което ще бъде тест за високите им оценки и за по-широкото пазарно рали, което те предизвикаха с оптимизма си за изкуствения интелект.

"Всъщност търсим само показатели, които сочат към увеличаване на потребителското привличане на предложения, базирани на изкуствен интелект, като идеята е, че те ще генерират по-значими приходи в средносрочен план", казва анализаторът на Canaccord Genuity Кингсли Крейн и добавя: “Четирите компании тази година агресивно интегрираха изкуствения интелект в своите продукти с надеждата, че той ще стимулира следващия цикъл на растеж на индустрията, но тези усилия ще отнемат време, за да се отплатят”.

Инвестициите в AI растат главоломно - златна мина или нов дот-ком балон? Анализатори се опасяват, че парите се наливат в компании, които нямат нито приходи, нито иновативен продукт, нито опит
За Amazon, Microsoft и Alphabet - трите най-големи играчи на пазара на облачни услуги, тримесечието април-юни се очаква да отбележи още един мрачен период за растежа на облачния бизнес, който отдавна използват като дойна крава, акцентира още Reuters и цитира анализатори, анкетирани от Refinitiv, според които и Amazon, и Alphabet вероятно ще отчетат най-ниския си ръст в историята на бизнеса с облачни изчисления - съответно 9,8% и 24,4%.

В същото време интелигентният облак на Microsoft, дом на Azure, се очаква да нарасне с 13,7%, което е най-бавният темп от 2017 г. насам.

Няколко анализатори обаче смятат, че тази тенденция е на път да се промени.

"Макар че макросредата продължава да е нестабилна, тя не се влошава съществено и компаниите започват да свикват как да работят в нея", смята анализаторът на RBC Capital Markets Риши Джалурия. “Настоящото тримесечие ще даде възможност за по-точни сравнения с предходната година, тъй като забавянето на облачните услуги започна през септември 2022 г.”

Microsoft се стреми към $500 млрд. приходи до 2030Това предполага двойно увеличение спрямо сегашния им размер
Скорошно проучване на RBC Capital сред повече от 150 потребители на корпоративни технологии показва, че над 4/5 от тях финансират проекти, свързани с генеративния изкуствен интелект, и като цяло очакват разходите им за ИТ да се увеличат през тази година спрямо 2022 г.

За Meta Platforms, собственик на Facebook, приходите се очаква да нараснат с най-бързия си темп от шест тримесечия насам благодарение на оживлението на пазара на цифрова реклама, тъй като потребителските разходи остават високи.

"Ако цифровото рекламно пространство е като каране на влакче в увеселителен парк, то ние тъкмо сме приключили с отегчителната част и бавно се изкачваме към върха", казват анализаторите на Bernstein.

Андрей Расийски, Телепоинт: Големите данни са основа за бизнеса на бъдещетоКомпаниите, които не са в състояние да се адаптират, ще изчезнат по чисто еволюционни причини, смята експертът
Възстановяването на пазара на дигитална реклама ще помогне и на Alphabet, чието търсене в Google засега избягва значителна загуба на пазарен дял в полза на задвижвания с изкуствен интелект Bing на Microsoft.

Очаква се Alphabet да отчете 4,5% ръст на приходите за периода април-юни, което е най-добрият резултат от три тримесечия насам.

Microsoft и Alphabet ще представят тримесечните си резултати на 25 юли, Meta - на 26 юли, а Amazon - на 3 август.