Spotify съкръщава още 17% от екипа си под натиск за рентабилност и печалба
Стрийминг платформата Spotify се готви да освободи 17% от работната си сила или около 1500 служители, докато ускорява натиска си за рентабилност и печалба.
Главният изпълнителен директор Даниел Ек е обявил съкращенията в имейл до екипа на базираната в Стокхолм компания в понеделник, пише The Wall Street Journal.
Въпреки досегашните усилия за намаляване на разходите, Ек казва, че Spotify все още харчи твърде много пари. Компанията за аудио стрийминг беше притисната от по-бавния икономически растеж, както и от увеличенията на лихвените проценти, които направиха вземането на кредити по-скъпо, добавя той.
„Spotify на утрешния ден трябва да бъде дефиниран чрез безмилостна изобретателност в начините, по които оперираме, правим иновации и се справяме с проблеми“, пише още Ек в писмото до служителите на компанията.
Spotify, подобно на други технологични компании, нарасна по размер и обхват по време на пандемията, като броят на служителите почти се удвои през последните три години до повече от 8000 души в резултат на наемане и придобивания. Тъй като инвеститорите са се фокусирали повече върху рентабилността, отколкото върху растежа, много компании в стрийминг сегмента агресивно намаляват разходите.
В Spotify това означава намаляване на инвестициите от 1 милиард долара за подкаст съдържание.
Компанията, която отчете загуба от 462 милиона евро през първите девет месеца на годината, се опитва да балансира инвестициите в нововъзникващи области като разрастващия се рекламен бизнес. Spotify също така се фокусира върху предлагането на аудиокниги, които са достъпни за абонатите в САЩ от миналия месец.
Миналата година, по време на първия си инвеститорски ден, откакто Spotify стана публична, Ек каза, че иска тя да бъде най-голямата аудио компания в света и обяви амбициозни цели за растеж, като например генериране на $100 милиарда приходи до 2030 г. Той каза, че компанията планира да достигне печалба до 2024 г.
Тъй като натискът на инвеститорите за постигане на тази цел за рентабилност се увеличава през последната година, Ек е казал на ръководителите да търсят начини за намаляване на разходите, посочва WSJ. Компанията очаква новият кръг от съкращения да ѝ помогне да постигне по-бързо целта си за рентабилност.
В писмото от понеделник Ек казва още, че значителните съкращения са най-добрият вариант за постигане на целите на компанията и благодари на съкратените служители за тяхната помощ за разрастването на Spotify.
„За да бъда откровен, много умни, талантливи и трудолюбиви хора ще ни напуснат“, посочва той. Служителите ще получат обезщетение, равняващо се на петмесечно възнаграждение.
Една по-проста структура ще промени начина, по който служителите на Spotify работят, и ще позволи на компанията да инвестира печалбите по-стратегически обратно в бизнеса, казва още Ек.
Spotify отчете изненадваща печалба през третото тримесечие и по-силен от очакваното растеж на абонати и потребители. Компанията повиши цената на своя абонамент в САЩ и други големи пазари през лятото – дългоочаквано увеличение, което не е довело до оттегляне на клиенти, според съобщения на компанията.
Преструктурирането бележи третия кръг от значителни съкращения в Spotify тази година, отбелязва още WSJ. През януари компанията заяви, че ще освободи около 600 служители, или 6% от персонала. През юни обяви планове за съкращаване на допълнителни 200 работни места, или 2% от работната сила.
Тези съкращения засегнаха и висшето ръководство, включително напускането на главния директор по съдържанието Доун Остроф, ключов архитект на разширяването на компанията в подкаст сегмента.