Шведски регулаторен орган е наложил глоба на Spotify в размер на 58 милиона шведски крони (5,4 милиона долара), след като е установил, че компанията е нарушила Общия регламент за защита на данните на Европейския съюз (GDPR). Проблемът засяга начина, по който Spotify обработва личните данни на потребителите, и до достъпа на клиентите на компанията до тази информация, посочва Engadget.

До глобата се стига, след като групата за потребителски права Noyb, която се ръководи от активиста за защита на личните данни Макс Шремс, подава жалба срещу Spotify и други големи технологични компании в началото на 2019 г. В жалбата си Noyb твърди, че Spotify не предоставя всички лични данни на потребителите при поискване и че не разкрива причините за обработването на тази информация, както предполагат постановките в GDPR.

Шведският орган за защита на личните данни (IMY) установява, че макар Spotify да предоставя при поискване информация на потребителите какви техни личните данни обработва, компанията "не информира достатъчно ясно за начина, по който тези данни се използват". Регулаторът е категоричен, че тя трябва да бъде по-прозрачна "относно това как и за какви цели се обработват личните данни на лицата". Липсата на яснота означава, че "за потребителите е било трудно да разберат как се обработват личните им данни и да проверят дали обработката е законосъобразна”.

Spotify влезе в ушите на потребителите, сега се насочва към очите им Подобен ход може да помогне на услугата да се открои на фона на конкурентите си на пазара на аудио стрийминг
Все пак Spotify може да се радва, че IMY определя нивото на сериозност на проблемите като "ниско” и отбелязва, че компанията вече е предприела стъпки за тяхното разрешаване. Регулаторът е определил глобата, взимайки предвид тези фактори, както приходите и броя на потребителите на платформата.

"Spotify предлага на всички потребители изчерпателна информация за това как се обработват личните им данни", коментират от базираната в Швеция компания пред TechCrunch, като добавят, че регулаторът "е открил само незначителни области от нашия процес, които според тях се нуждаят от подобрение”.

Уволненията продължават

Но лошите новини за стрийминг услугата не се изчерват само с глобата. В края на миналата седмица стана ясно, че Spotify не е приключила с уволненията си за тази година, съкращавайки още 200 работни места в подразделението си за подкасти. Това е около 2% от работната ѝ сила, а решението е мотивирано със "стратегическо преустройство".

“Spotify преминава към по-индивидуален подход, който оптимизира ресурсите за всеки създател на подкаст и неговите предавания, което изисква по-ограничен екип”, смятат от компанията.

Spotify обяви нова функция - Бета версията на DJ все още е в процес на тестване и засега е достъпна само за абонатите на Spotify Premium в САЩ и Канада
Новата стратегия ще доведе и до сливане на продуцентските звена Gimlet и Parcast в едно, което ще се казва Spotify Studios. То ще продължи да продуцира сегашните продукции и ще стартира нови, като в акцентът в тях ще пада върху “съдържание, което насърчава голяма аудитория”.

Като цяло ще работим за максимизиране на потреблението от съществуващата аудитория, като я насърчим да слуша по-често и повече подкасти, казват от Spotify.

Миналата есен платформата се отказа от множество продукции, отново заради съкращения, които засегнаха близо 5% от екипа ѝ.

През януари услугата отново се обърна към уволненията - този път на 6% от общия си персонал. По същото време се оттегли и главният директор по съдържанието Доун Остроф.