Когато служители на модния гигант Shein се натъпкват в асансьора в офиса на компанията в Гуанджоу в края на един работен ден това лято, никой не обръща внимание на Скай Сю.

Мъжът, който стои тихо в ъгъла, е един от най-богатите хора в Китай, движещата сила на приложението, което бързо се превърна в една от най-добрите дестинации за пазаруване в света и шеф на всички, които се возят в асансьора, разказва The Wall Street Journal.

В този ден Сю е придружаван от Франсис Таунсенд, старши съветник на Shein. Когато излизат от сградата, тя му казва, че е изумена, че служителите изглежда не разпознават своя главен изпълнителен директор. Сю отговоря делово: „Това не е нашата култура.“

Служителите на Shein не са единствените, които не знаят кой е Сю, който ходи на работа в памучни ризи и панталони, подобни на пижами.

Ето малко факти за него.

Китайското му име е Сю Янгтиен.

Роден е през 1984 г. в индустриалния град Дзъбо, провинция Шандонг, където и двамата му родители работят във фабрика.

Нетното му състояние е оценено на близо 16 милиарда долара от New Fortune, китайска платформа за финансови услуги.

Ултрабързата мода и моделът на Shein: Поглед отвътреРъководителят на стратегическите комуникации Питър Перно-Дей разказва за разбиранията на компанията

Една широко използвана снимка в статии на китайски език за него всъщност е на друг предприемач със същото име.

Според публикации в международни медии, английското му име е Крис. Той понякога се съгласява с него, като дори подписва доклад на компанията за устойчивост като Крис Сю миналата година. Оттогава компанията обаче се старае да наложи името Скай Сю.

Създадена от нулата, Shein спечели десетки милиони млади купувачи в САЩ, Европа и Латинска Америка със своите ултрадостъпни дрехи. Сега се подготвя за първично публично предлагане в САЩ. Листването може да бъде едно от най-големите IPO от години и ще тласне Сю на световната сцена.

Инвеститорите очакват главните изпълнителни директори да бъдат лицата на своите компании, когато те станат публични, да съобщават стратегическите си планове, да рисуват визията си за бъдещето и да отговарят на акционерите. Така Сю вече няма да има лукса да бъде анонимен.

В началото на новото хилядолетие, когато учи международна търговия в Университета за наука и технологии в Циндао, пристанищен град на 165 мили от родното му място, той се заема със страничен проект. Учи оптимизация за търсачки, купува домейни и изгражда онлайн бизнес с произведени в Китай промишлени продукти.

Сю разбира колко е важно да се изграждат отношения с малки фабрики и да се снабдява само с това, което знае, че може да продаде, а не да купува голям инвентар предварително. По-късно той превръща това ранно прозрение в огромен мащаб с Shein.

През 2008 г. той и негов партньор финансират Dianwei Information Technology - компания за електронна търговия.

Година по-късно Сю напуска, за да започне нов онлайн бизнес с трима други партньори за продажба на потребителски продукти в чужбина. Техните предложения варират от лилави глинени чайници до очила. След няколко години опити и грешки, партньорите решават да се фокусират върху сватбените рокли, като през 2012 г. кръщават уебсайта SheInside.

През 2015 г. Сю и другите съоснователи разширяват предложенията на SheInside и с други дрехи за жени, съкращават името на сайта на Shein и стартират едноименното шопинг приложение, което за няколко години се превръща в едно от най-изтегляните в света в сегмента си.

Под ръководството на Сю Shein е пионер в хиперефективната верига за доставки, която използва алгоритми за бързо прогнозиране на търсенето на клиентите и задоволяване на техните предпочитания. Той прави поръчки в малки количества, за да тества пазарния апетит, и допълва поръчките при поискване. Този модел гарантира, че Shein може да предлага хиляди нови стилове всеки ден и да продава по-голямата част от тях. Компанията твърди, че само 2% от дрехите на платформата не са продадени, далеч под средното за индустрията от 30%.

На крилете на бързата мода: Shein се готви да излезе на американската борсаПрез последните няколко години компанията преживява бурен възход, най-вече заради ниските си цени

През последните години Shein се стреми да изгради идентичност, различна от китайската.

Мести централата си в Сингапур и изгражда вериги за доставки извън Китай.

Компанията е критикувана за предполагаемо нарушаване на авторски права и за въздействието, което нейният fast fashion бизнес модел и пластмасовите опаковки имат върху околната среда. Американски политици притиснаха Комисията по ценните книжа и борсите (SEC) да разследва произхода на памука в текстилните продукти на Shein, както и дали компанията разчита на принудителен труд в китайския регион Синдзян. (От 2022 г. законът на САЩ до голяма степен забранява вноса на стоки, свързани със Синцзян.)

Компанията казва, че има „нулева толерантност“ към принудителния труд и спазва законите на пазарите, на които оперира. Също така заявява, че има екип за преглед на дизайна, за да предотврати кражбата на авторски права и си партнира с външна компания, за да изкупи излишния материал от други марки.

Стартиращи компании имат план да сложат край на господството на SheinShein може да излезе на борсата следващата година, затвърждавайки пазарното си господство. Някои сайтове за препродажба имат план да го прекратят

Франсис Таунсенд, старши съветникът на Shein, казва, че Сю и другите съоснователи смятат, че някои от обвиненията са несправедливи и че компанията е разбрана погрешно, но те приемат сериозно критиките.

Таунсенд, която е бивш изпълнителен директор на Activision Blizzard и също така е работила в Белия дом за бившия президент Джордж У. Буш, описва Сю като усърден и откровен предприемач, който при всяка дискусия навлиза в същината на даден проблем.

Сю също така има задълбочени познания за операциите на малките фабрики, с които платформата за пазаруване сключва договори, и може да цитира средната заплата на работниците в шивашкия бизнес.

Имитация до най-малкия детайл: Как дизайнерите отвръщат на копията в SheinМного независими дизайнери виждат копия на свои модели на сайта на китайския търговец на дребно на изключително ниски цени. Какво могат да направят?

Сю пътува много през последните няколко години, за да пусне Shein на нови пазари, адаптирайки своите дизайни и услуги, така че да отговори на специфичните нужди на купувачите във всяка нова страна, казват още близки до него хора пред WSJ.

У дома той избира управленския подход „отгоре надолу“. След като избухва новината за плановете на Shein за IPO, компанията не го обявява вътрешно и служителите не са обсъждали въпроса помежду си.

Други играчи в електронната търговия в Китай казват, че знаят малко за Shein, тъй като неговите ръководители и служители рядко взаимодействат с колеги в индустрията.

Таунсенд казва пред WSJ, че е казала на съоснователите на Shein, че са важна част от историята на приложението и че ако решат да продължат с IPO, ще трябва да се изправят пред обществеността: „Мисля, че те биха искали да избегнат това, но ако трябва да изберат кой ще е лицето на компанията, това ще е Скай.“