Творческата гилдия постигна своеобразна победа над стрийминг услугите, след като Netflix най-накрая се съгласи да разкрива статистически данни за гледаемостта на почти всички свои предавания и филми, съобщи CNBC.

Платформата публикува във вторник първия си доклад "Какво гледахме", в който почти всички нейни продукции са класирани по брой часове, гледани в последните шест месеца.

Netflix ще публикува актуализирани доклади на всеки шест месеца, съобщи още компанията.

Стрийминг платформата отдавна има репутацията на компания с липса на прозрачност по отношение на популярността на своите предавания и филми.

Това е довело до известно недоверие в творческата общност, призна съизпълнителният директор Тед Сарандос по време на конферентен разговор с репортери.

Много филми, никакво време: Как се променят навиците ни за гледанеКиноманите имат сериозен проблем, тъй като огромното количество нови продукции надхвърля скоростта, с която хората могат да ги усвоят

Докато изграждаше бизнеса си, Netflix държеше данните за рейтинга в тайна, за да може да експериментира и същевременно да не предоставя данни на потенциални конкуренти, обясни Сарандос.

"Това са действителните данни, които използваме за управление на бизнеса", допълни той. "Аз съм съизпълнителен директор на публична компания, така че споделянето на негативна информация има последствия."

Към момента Netflix има почти 250 млн. абонати в световен мащаб, което значително изпреварва всички останали стрийминг услуги.

Това дава на Сарандос нужната увереност, че компанията може да бъде открита по отношение на статистиката за рейтинга на продукциите.

Холивудските актьори и сценаристи също споменаха за повишената прозрачност по време на стачките си по-рано тази година, когато се бореха заплащането им да бъде съобразено с начина, по който аудиторията потребява тяхното съдържание.

Какво ще правят стрийминг потребителите, докато текат рекламите?Стрийминг платформите предлагат абонаментните планове, включващи реклами, на все повече пазари. Как се стигна дотук и какво следва?

Netflix стартира и рекламна дейност, която изисква повече прозрачност, тъй като марките искат информация за това колко често се гледат определени предавания и филми.

"Това вероятно е повече информация, отколкото ви е необходима, но мисля, че създава по-добра среда за гилдиите, за нас, за продуцентите, за творците и за пресата", каза Сарандос.

Първият сезон на The Night Agent, оригинален екшън трилър на Netflix, е най-гледаното предаване на услугата през последните шест месеца, като е събрал 812 милиона часа гледане.


The Mother с Дженифър Лопес в главната роля е бил най-гледаният филм на стрийминг услугата.

Между януари и юни 55% от гледанията на Netflix са дошли от оригинални филми и сериали, а 45% - от лицензирани заглавия, каза Сарандос.

Netflix разкри информация за рейтинга на над 18 000 заглавия, които съставляват 99% от всички нейни гледания, както и за всички заглавия, гледани повече от 50 000 часа, допълва CNBC.