Tesla ще изтегли повече от два милиона автомобила поради опасения, свързани със системата Autopilot. Това се случва след 2-годишно разследване на американските регулатори за автомобилна безопасност (NHTSA) на катастрофи, свързани с технологията за подпомагане на водача.

В изявление на регулатора пише, че изтеглянето обхваща почти всички продадени модели в САЩ, от сериите Tesla 3, S, X и Y, произведени между 2012 и 2023 г.

Компанията ще предложи на собствениците безплатна актуализация на софтуера, съобщава Associated Press.

От EV до хибриди - кои автомобили имат най-много проблеми?Най-ненадеждните модели се водят плъг-ин хибридите

От 2016 г. насам NHTSA е изпратила следователи за 35 катастрофи с електромобили Tesla, при които агенцията подозира, че са ползвали автоматичната система, когато са се ударили. Най-малко 17 души са загинали.

Според агенцията, системата Autopilot на Tesla не разполага с достатъчен контрол, за да предотврати злоупотреба от страна на водача. Технологията включва функциите Autosteer и Traffic Aware Cruise Control.

Autopilot може да управлява, ускорява и спира автоматично, но е система за подпомагане на водача и не може да шофира сама, въпреки името си. Независими тестове установяват, че системата за мониторинг на шофьорите е лесна за заблуждаване, дотолкова, че водачите са били хващани, докато шофират под влиянието на алкохол, също и седнали на задната седалка.

Въпреки това, в публикация в X, Tesla заяви, че безопасността е по-голяма, когато е включен автопилотът.

Три причини, поради които Cybertruck няма да дойде скоро в ЕвропаПървата е много проста: Cybertruck е изключително тежък

Актуализацията на софтуера включва допълнителни контроли и предупреждения, "които насърчават водача да спазва своята постоянна отговорност при шофиране".

Министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг, в чийто ресор влиза NHTSA, отбелязва, че производителят на електромобили не трябва да нарича системата Autopilot, защото тя не може да се управлява сама.

Компанията отдавна стои зад своята технология. Тя беше сред първите в автомобилната индустрия, които разгърнаха своите функции за подпомагане на водача в голям мащаб, предлагайки ги още в края на 2014 г.