Водещи компании в Германия прекратяват партньорските си кампании с местния инфлуенсър Джереми Фрагранс, след публикации на снимки, в които той позира до десни екстремисти по време на галавечеря на Доналд Тръмп в Ню Йорк.

34-годишният инфлуенсър, чието истинско име е Даниел Шютц, стана известен с ревютата си за парфюми и съвършени танцови движения, при които винаги е облечен в бяло и крещи "POWER!" след интензивно вдишване на определен аромат, пише Euronews.

Неговата ексцентрична личност е привлякла милиони абонати в YouTube, TikTok и Instagram, заради което се е самопровъзгласил за "икона номер едно на ароматите".

Появата на Шютц на събитие, организирано от Нюйоркския клуб на младите републиканци (NYYRC), на което бившият президент на САЩ Доналд Тръмп беше основен говорител, предизвика сериозна полемика в най-богатата европейска държава.

Шютц публикува истории в Instagram профила си, на които е заедно с двама германски крайнодесни представители: Александър "Маленки" Клайн, 31-годишен YouTube-ър и Давид Бенделс, 38-годишен главен редактор на Deutschland-Kurier, известен с връзките си с дясната популистка партия "Алтернатива за Германия" (AfD).

Запознайте се с Айтана: AI модел, който печели 10 000 евро на месецСамо за няколко месеца тя събира над 121 000 последователи в Instagram, а снимките ѝ получават хиляди гледания и реакции


В отговор на това редица компании се дистанцираха от инфлуенсъра.

Sky Deutschland, която през октомври пусна документално риалити, озаглавено "Jeremy Fragrance - Power, Baby!", дори премахна шоуто от програмата си. "Ясно се разграничаваме от всякакво крайнодясно съдържание или изявления", заяви говорител на Sky Deutschland пред германския вестник General-Anzeiger.

Веригата супермаркети Aldi Nord, която си сътрудничеше с Шютц за реклама на хляб, свали видеоклиповете с негово участие и заяви, че не планира да си сътрудничи повече с инфлуенсъра.

Издателство Heel-Verlag, което публикува книгата "The Jeremy Fragrance Story" през юни, също заяви, че не е планирала по-нататъшна работа със скандалния инфлуенсър.

Франция прие закон за строг контрол на инфлуенсърите Действията им поставиха маркетинга в социалните мрежи пред лавина от критики

Макар че Шютц все още не е коментирал снимките с Клайн и Бенделс, той отговори на Business Insider за друга снимка, която е направил на събитие в Ню Йорк с австрийския десен популистки политик Гералд Грос, като заяви, че "не знае какво представлява Грос" и "по принцип се снима с хора, които са симпатични".