Разследват италиански инфлуенсър за подвеждащо рекламно съдържание
Италианският антимонополен орган започва разследване срещу инфлуенсъра Азия Валенте, която има 2,1 милиона последователи в социалните мрежи.
Причината за разследването е подвеждащо рекламно съдържание в постовете ѝ, съобщават италианските медии.
Азия Валенте попада в полезрението на регулатора за това, че публикува в социалните си канали снимки и видеоклипове на ресторанти, спа центрове, хотели и други туристически обекти, с които се смята, че има търговски отношения, без да използва никаква формулировка, която да подчертава рекламния характер на съдържанието.
"След десетки жалби, подадени до всички компетентни органи срещу инфлуенсъри, които нахлуват в социалните мрежи със скрита реклама, антитръстовият орган най-накрая предприе действия, като започна специално разследване.", заявиха от асоциацията за защита на потребителите Codacons.
От организацията отдавна се борят с липсата на прозрачност в сектора на инфлуенсърите, който само в Италия генерира приходи на стойност почти 350 млн. евро годишно.
"От години изобличаваме некоректността на италианските инфлуенсъри, които твърде често заблуждават потребителите чрез недекларирани търговски публикации, с които извършват скрита реклама в ущърб на гражданите", обясняват от Codacons. "Достатъчно е да кажем, че оборотът, реализиран в социалните мрежи, ще достигне 348 млн. евро през 2023 г. с годишен темп на растеж от 13%", добавят те.