Новият филм за Ферари: Адреналин, бързи коли и впечатляваща Пенелопе Крус
През лятото на 1957 г. бившият състезател, превърнал се в конструктор на състезателни коли, Енцо Ферари (Адам Драйвър) е в затруднено положение.
Фалитът заплашва фабриката, която той и съпругата му Лаура (Пенелопе Крус) са построили от нищото.
Още по-лошо е, че бракът им също се разпада.
Загубата на сина им Алфредо продължава да тежи, а похотливият Енцо е в любовна афера с Лина Ларди (Шайлин Уудли), от която има незаконен син.
На фона на надвисналата заплаха да бъде изпреварен от Maserati на пазара за бързи коли и обсъжданията за сливане с по-голям концерн, едно събитие може да промени нещата за Ferrari: Mille Miglia, 1000-километрово състезание през Италия.
И все пак това е професия, която е "смъртоносна страст и ужасяваща радост"...
Това е сюжетът на действието в първия филм на Майкъл Ман след разочароващия Blackhat от 2015 г.
"Ферари" е биографична лента по романа на Брок Йейтс "Енцо Ферари: "Човекът, колите, състезанията, машината", допълва Euronews в седмичното си кино ревю.
Макар да обхваща сравнително малка част от живота на главния герой, във филма се забелязва отсъствие на характерните стилове на Ман, заради което "Ферари" се усеща странно конвенционален от естетическа гледна точка.
Наративните опорни точки са налице, тъй като Ман винаги се е фокусирал върху историята на силни мъже и техните поглъщащи мании, допълва Euronews и прави паралел с "Форд срещу Ферари" с участието на Мат Деймън и Кристиан Бейл, чието действие беше значително по-напрегнато.
"Ферари" работи като психологическа дисекция на Енцо и неговите проблеми в личните отношения, като и двамата с Пенелопе Круз постигат добри резултати в пресъздаването на персонажите.
Внушителната физика на Адам Драйвър е идеална за ролята, а италианският му акцент е по-малко пресилен в сравнение с "Къщата на Гучи".
За съжаление, не може да се каже нищо подобно за Шайлин Уудли, която не звучи като италианка. Може би малко македонски, но със сигурност не италиански, допълва Euronews.
Що се отнася до холивудската дива Пенелопе Крус, тя е в особено впечатляваща форма в ролята на покрусена от скръб майка и жена, която постоянно трябва да потвърждава мястото си в семейството.
В един момент тя се изправя срещу съпруга си с пистолет (при което свекърва й възкликва: "По-скоро бих превъоръжила Германия, отколкото да дам на тази жена пистолет"), а в следващия момент е на гроба на сина си, оплаквайки непоносимата му загуба.
Това, което Крус постига, е без думи да предаде емоциите на парещо дълбока болка, което гарантира, че героинята ѝ не може да бъде отхвърлена като клишето за типичната италианска съпруга.
И преди любителите на високите скорости да се отчаят, спокойно!
Тези, които обичат тръпката, имат достатъчно време да се насладят на бързи коли. Състезателните сцени са перфектно подбрани, като една от тях – трагедията в Гидицоло, ужасяваща катастрофа, в резултат на която загиват девет души от публиката и шофьорът Алфонсо де Портаго (тук изигран от Габриел Леоне) – е много силна.
Финалът е впечатляващ и в крайна сметка превръща "Ферари" в страхотен филм. Или, както казва главният герой Енцо: "Стартираш, за да спечелиш – спирачката е за по-късно".