Погледът към най-важните новини от годината е стара предпразнична традиция в медийната индустрия, а 2023 г. бе доста щедра. Срещу Доналд Тръмп бяха заведени 4 дела, лихвите в САЩ достигнаха рекордни нива за последните две десетилетия, Холивуд стачкува, подводната капсула Titan се разби, горски пожари унищожиха Мауи, принц Чарлз най-сетне стана крал.

Вместо да допълва този списък, Fast Company избира малко по-различен подход – да разгледа 2023 г. през призмата на цветовете – от Барби розовото, което предизвика фурор в онлайн пространството, до много по-отрезвяващите червено, черно, бяло и динено зелено, символизиращи солидарността с палестинците по време на войната между Израел и Хамас, отиващата си година може да бъде обобщена в следните 7 цвята:

Тейлърсуифтско синьо

Разбира се, Тейлър Суифт не може да бъде сведена до един нюанс. Тя е пъстрота, блясък и пайети. Ако оптичното явление иризация (при което цветът на дадена повърхност се променя с промяна на зрителния ъгъл) беше цвят, той би бил Тейлър Суифт.

Ако обаче действително сте „суифти“, вероятно знаете, че синьото е официалният цвят на албума „1989“, който певицата преиздаде през октомври.

И да, иризацията не е цвят. Така че ако не можем да постигнем съгласие за цвета, поне сме единодушни, че 2023 г. бе годината на Тейлър. Нейното турне стана най-касовото в историята, а списание Time я избра за Човек на годината, превръщайки я в първата личност, удостоена с тази чест заради постижения в сферата на изкуствата.

Тейлър Суифт е „Личност на годината“ на списание Time за 2023 г.На 33-годишна възраст Суифт добавя още едно признание към дългия си списък с успехи и рекорди

Мъгляво оранжево

На 7 юни небето над североизточния бряг на САЩ – а по-късно и над западния, стана оранжево. Мъглата – плътна и апокалиптична, всъщност бе дим от над 400-те горски пожара, които бушуваха в Канада. За кратко въздухът в Ню Йорк бе най-мръсният в света. Зловещи снимки на мегаполиса с жълтеникаво-кафяв ореол заляха Интернет, но ужасът бе още по-реален в Канада, където огънят унищожи над 15 милиона хектара.



Сребристо

Сребристото беше на мода тази година и заслугата е на Бионсе.

На първия концерт от турнето си Renaissance тя се появи на сцената с искрящи сенки за очи, а на няколко от следващите си участия бе облечена в сребристо.

На 22 август – рождения ѝ ден, тя призова почитателите си да идват на концертите с дрехи в същия цвят, за да създадат „блещукаща човешка дискотопка“.

През ноември, за да отбележи премиерата на документалния филм за турнето, поп иконата боядиса косата си в сребристорусо.



Барби розово

Най-очакваното попълнение в този списък – Барби розовото, бе невъзможно за пропускане това лято. Филмът Barbie взриви боксофис класациите още с излизането си по кината на 21 юли и си спечели немалко суперлативи.

Най-печелившите филми на годината: „Барбенхаймер“ окупира върхаЗа първи път от години насам филм, който не е продължение на история, оглавява боксофиса в края на годината

С приходи от над 1,38 милиарда долара продукцията стана най-касовата в 100-годишната история на Warner Bros. Под влияние на ефектната маркетингова кампания на филма като че ли целият свят се къпеше в цветовете му както онлайн, така и офлайн.

Лятото на женската солидарност и голямото харчене за преживяванияКак чувството за общност допринесе за успеха на филма „Барби“ и турнетата на Бионсе и Тейлър Суифт

Гръндж черно

Синьо-бялата птица на Twitter беше семпла, разпознаваема, емблематична. Когато Илон Мъск реши да преименува социалната мрежа на X, той заличи десетгодишната история на бранда и – по предложение на масовата публика, замени прецизно изработеното лого със символ, който много напомня този на X Windows System от 1984 г.



По-късно милиардерът „подобри“ новото лого, добавяйки пръски и драскотини от ерата на грънджа, които журналистът на свободна практика Закари Петит определи като „метафора за неговата неприветлива и сбъркана платформа“.

От Tesla до X: Равносметката на Илон Мъск за 2023 г.При ексцентрична личност с огромно влияние и капитали, която с лекота се забърква в международни скандали, да се направи точна равносметка не е лесна задача

Прасковен мъх

Наскоро прасковеният мъх бе избран от Pantone Color Institute за Цвят на 2024 година, но това не попречи на съзвездие от брандове да използват пастелния нюанс и през настоящата.

Официално: Peach Fuzz е цветът на 2024 г.Според експертите на Pantone Color Institute, това е лек, плодов тон, който внушава мир и спокойствие

Той можеше да бъде видян при разнообразие от продукти – от смартфони Motorola и килими на Ruggable до кецове на Cariuma, тапети и балсами за устни. Този цвят не обозначава някое важно събитие от 2023 г., но отразява, поне според Pantone, нашата растяща нужда от доброта и състрадание.

Палестинско червено, черно, бяло и зелено

Миналата година маслено зелената тениска на Зеленски се превърна не само в цвета на украинската съпротива, но и попадна в различни класации, определящи символите на 2022 г.

От тениската на Зеленски до яхтата на Безос: Физическите символи на 2022Поглед към изминалите 12 месеца през призмата на най-забележителните (за добро или лошо) физически символи на 2022 г.

Тази година зеленото се появи в друга част на света – като израз на солидарност с Палестина в разгара на войната между Израел и Хамас.

Палестинците използват диненото зелено още от 1967 г., когато Израел установява контрол върху Западния бряг на р. Йордан и ивицата Газа и забранява палестинското знаме. В отговор страната започва да използва снимки на разрязани дини, чиито цветове са същите като на флага – червено, черно, бяло и зелено.



Напоследък демонстранти от цял свят излизат по улиците с макети на дини в ръце, а емотиконите на сладкия плод набират популярност в социалните мрежи. След смъртоносната атака на Хамас от 7 октомври Израел се зарече да унищожи групировката. Към днешна дата при бомбардировки в ивицата Газа са загинали над 18 000 палестинци, близо 50 000 са ранени, а над 2,3 милиона са напуснали домовете си.

Снимки: Getty Images