„I’m lovin it“ или как McDonald's разби продажбите с носталгия по миналото
През последните години McDonald's обнови публичния си имидж в опит да се свърже с по-младите фенове и да увеличи социалната си значимост.
Веригата за бързо хранене реализира партньорства с харесвани от новото поколение изпълнители като Cardi B и BTS, както и с марките за стрийт мода Palace и Cactus Plant Flea Market.
Планът е в ход през последните пет години, казва Тарик Хасан, главен маркетинг директор, пред CNBC.
"Бяхме загубили връзката си с клиента", признава Хасан за мястото на McDonald's в поп културата преди няколко години. "И в резултат на това, загубихме значението на "I’m lovin it" (Обичам го – какъвто е слоганът на компанията, б.р.).
Когато Хасан се присъединява към екипа на McDonald's, той подтиква бранда да се свърже с популярната култура още повече.
"Можеш да бъдеш емблематичен, но не и актуален в културата. Има много марки, които са емблематични, но след това изчезват.", допълва той.
Един туит, споделен през 2020 г., спомага за вдъхновяването на усилие, което McDonald's подкрепя и до днес.
one day you ordered a Happy Meal for the last time and you didn't even know it
— McDonald's (@McDonalds) November 24, 2020
Акаунтът на марката създава публикация, която гласи: "Един ден си поръчахте Happy Meal за последен път и дори не го знаехте". Постът събира над 24 000 харесвания и 5000 ретуита.
"И си помислихме: "Какво има в това?" Всъщност става дума за загуба от детството.", казва Хасан.
Резултатът е Happy Meal за възрастни, изработен в сътрудничество с марката за стрийт мода Cactus Plant Flea Market.
Въпреки че в комбото няма нови елементи от менюто - то е просто Big Mac или 10 парчета Chicken McNuggets с газирана напитка и пържени картофи, кутията в стил Happy Meal и включването на "колекционерска фигурка" на ретро талисманите на McDonald's, предизвикват лудост.
Кутията бързо се разпродава в много обекти в страната, а някои опортюнистични прекупвачи започват да предлагат пластмасовите играчки в eBay за хиляди долари.
Това беше културна промяна за нас, казва Хасан.
"Можете да си представите, когато пуснете нещо като Cactus Plant Flea Market и разпродадете за 12 дни това, което трябва да бъде 30-дневна промоция. Трябваше да поговорим с нашите франчайз клиенти, за да ги убедим, че "Няма страшно, че сте се разпродали".
Оттогава McDonald's удвоява броя на стрийт облеклата. През лятото пусна линия дрехи с ограничен тираж с британската марка за скейт PALACE, а този месец си партнира с нюйоркския художник Кервин Фрост за друга комбинация в стил Happy Meal с колекционерски предмети с ограничен тираж.
Подходът към тези колаборации - с лимитирани серии, има за цел да създаде усещане за спешност, което по-често се среща в индустрията на маратонките, отбелязва CNBC.
Засега планът работи: колекционерските McNugget Buddies от кутията на Кервин Фрост вече са си проправили път към Ebay, като някои продавачи искат стотици долари за тях.