Carrefour съобщи на клиентите си, че вече няма да продава продукти на PepsiCo, включително газираната напитка Pepsi, чипс Lay's и напитката 7up.

Причината за решението на веригата е прекалено голямото поскъпване след последната конкурентна война за цените между търговците на дребно и световните хранителни гиганти.

От четвъртък рафтовете с продукти на PepsiC в магазините на Carrefour във Франция ще бъдат придружени от следния етикет: "Вече не продаваме тази марка поради неприемливото увеличение на цените", заяви говорител на френския търговец, цитиран от Reuters.

Коледното пазаруване в Европа: Икономично, на промоция, за домашни трапезиИнфлацията принуждава домакинствата да коригират бюджетите си, твърдят мениджъри и пазарни анализатори

PepsiCo не отговори на запитването за коментар.

През октомври компанията заяви, че планира "скромно" повишаване на цените тази година, тъй като търсенето се задържа въпреки повишенията, което я накара да повиши прогнозата си за печалбата през 2023 г. за трети път.

Миналата година търговците на дребно на хранителни стоки в няколко държави, включително Германия и Белгия, обявиха, че спират поръчките на компании за потребителски стоки поради повишението на цените - тактика в преговорите за цените, които се ожесточиха поради инфлацията.

Не е ясно дали продуктите на PepsiCo, които вече са по рафтовете на Carrefour, ще бъдат изтеглени, каза говорителят и добави, че не може да спре клиентите да купуват изложените продукти.

Френски супермаркети и бензиностанции замразяват ценитеФренски супермаркети и бензиностанции имат отговор на нарастващата инфлация — замразяване на някои цени за следващите няколко месеца.

Етикетите ще бъдат поставени само в магазините на Carrefour във Франция, каза говорителят, потвърждавайки съобщенията на местните медии.

Carrefour е един от най-активните търговци на дребно, които оспорват цените на големите компании за потребителски стоки и храни, допълва Reuters.